دختری از ماکو؛ جدیدترین قربانی تروریسم پژاک

  • ۳ سال قبل

روند فریب، ربایش، اعدام و به کشتن دادن جوانان و نوجوانان کُرد ایرانی توسط پژاک و پ.ک.ک، از سال‌ها پیش شروع شده و همچنان ادامه دارد. نوجوانان کُردی که مشخص است زیر سن قانونی و در سنین بسیار پایین فریب خورده و یا ربوده شده‌اند؛ همه آنها سرنوشت واحد و مشخصی دارند: «اعدام و حذف در حین فرار از مقرهای پژاک؛ کشته شدن در حملات ترکیه و یا تبدیل شدن به تروریست‌هایی بی‌اختیار و البته قربانی که در بهترین حالت؛ عمرشان تلف شده است».

پ.ک.ک و پژاک و ارگان رسانه‌ای این گروه‌های تروریستی، یعنی خبرگزاری فرات، بار دیگر جنایتی جدید مرکتب شده‌اند و خبر کشته شدن اعضای خود در آبان 1397 را در 30 فروردین 1400 اعلام کرده‌اند. فرات نوشته است: «روز ٣٠ اکتبر ٢٠١٨/ ٨ آبان ١٣٩٧ در بمباران مناطق حفاظتی مدیا چهار عضو پ.ک.ک کشته شده‌اند». بررسی تصاویری که فرات منتشر کرده است نشان از ماهیت پلید پ.ک.ک و پژاک دارد. کودکانی که حتی به سن نوجوانی نیز نرسیده‌اند قربانی تروریسم و جنگ بی‌حاصل و فرقه‌ای این گروه شده‌اند تا بار دیگر ثابت شود که پ.ک.ک، ماموریتی جز قتل‌عام کردها ندارد. در میان کشته‌شدگان اخیر، یک دختر کُرد از اهالی ماکو نیز وجود دارد. در واقع، ایرانی‌ها قربانی جنگ یک گروه تروریستی با دولت ترکیه در خاک کشور دیگری شده‌اند. «نظیفه بلخکانلو» با کد سازمانی «دلیلا چیا» متولد ماکو است که تصاویر وی نشان می‌دهد سن بسیار کمی دارد و قطعا در سن کمتری نیز فریب خورده و یا ربوده شده است.

 

 

به راستی پ.ک.ک و پژاک چه سودی از قتل نوجوانان کُرد می‌بَرند که این سیاست استفاده از کودک‌سرباز را متوقف نمی‌کنند؟ آیا واقعا «نظیفه» در حمله ترکیه کشته شده است یا پژاک وی را حذف کرده است؟ آیا او هنوز زنده است و پژاک برای جلوگیری از پیگیری خانواده، خبر مرگ او را با 30 ماه تاخیر اعلام کرده است؟ و….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب