خبرگزاری پ ک ک: “بارزانی خائن است”

  • ۴ سال قبل

در ادامه اختلافات عمیق و طولانی احزب و گروههای کرد به ویژه پ ک ک، پارتی و یکتی، اخیرا شاهد تنش بین آنها در زینه ورته بودیم. این منطقه بسیار مهم است. از طرفی مرز بین پارتی و یکتی از زمان درگیری های مسلحانه آنان در دهه نود میلادی است و از طرف دیگر ورودی دره‌ای می باشد که به قندیل و مرکز اصلی مقرهای سران پ ک ک/پژاک منجر می‌شود. در آخرین مورد، پارتی اعلام کرد قصد دارد پیشمرگه‌های وزارت پیشمرگه را در آنجا مستقر کند اما یکتی مانع شد. پ ک ک نیز اعتراض کرد و چند عضو پ ک ک حین مراجعت از یک مرکز پارتی هدف حملات ترکیه قرار گرفتند و کشته شدند. پ ک ک صراحتا پارتی و خانواده بارزانی را به همکاری با ترکیه متهم کرد و حتی بعضی گزارشات حاکیست سربازان ارتش ترکیه با لباس پیشمرگه در آن منطقه حضور دارند.

خبرگزاری فرات وابسته به پ ک ک/پژاک نیز برای تحریک هوادارانش علیه حضور ترکیه و همکاری بارزانی، با هواداران و گاهی اعضای خود مصاحبه انجام می‌دهد. این خبرگزاری با یک عضو پ ک ک  و از کردهای عراق اهل گرمیان مصاحبه کرده که می‌‌گوید: “پارتی با ترکیه همکاری می‌کند. زینه ورته خاک ترکیه نیست. ارتش ترکیه در آنجا چه کار می‌کند؟ این اقدام بارزانی نشان می‌دهد او رهبری خط خیانت به کردها را در دست دارد.”

این عضو پ ک ک در بخشی از سخنان خود خواهان “مقاومت” علیه این رویکرد بارزانی می‌شود و می‌گوید موضع‌گیری‌های صورت گرفته تاکنون جدی نبوده لذا باید علیه این سیاست اقلیم کردستان قاطعانه بایستند.”

از طرفی، اقلیم کردستان نیز می‌گوید اگر پ ک ک با ترکیه می‌جنگد نباید جنگ خود را به داخل خاک عراق بکشاند و نچیروان بارزانی بارها حضور پ ک ک در اقلیم کردستان را “نامشروع” توصیف کرده و خواهان خروج آن شده است. اقلیم کردستان پ ک ک را عامل سلب امنیت می‌داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب