حملات رسانه‌ای پ.ک.ک. علیه بشیکچی؛ حمایت نویسنده کرد از بشیکچی

  • ۳ سال قبل

رسانه‌های پ.ک.ک. مواضعی کاملا ضد مواضع مردم به ویژه نویسندگان کرد در پیش گرفته‌اند. در حالی که رسانه‌های پ.ک.ک. به خاطر اظهارات اسماعیل بشیکچی، نویسنده ترک، در حمایت از مردم کرد و دشمن کردها نامیدن پ.ک.ک. این نویسنده مشهور را هدف قرار می‌دهند، هوشنگ اوسه، نویسنده و روزنامه‌نگار کرد و از فعالان سابق پ.ک.ک.، طی نوشته‌ای در صفحه فیسبووک خود به دفاع از  اسماعیل بشیکیچی پرداخت و گفت «عبدالله اوجالان در برابر دانش بشیکچی هیچ و صفر است».

او در نوشته‌ای با عنوان «آپوچی‌ها و اسماعیل بشیکچی» به رسانه‌های پ.ک.ک. پاسخ داد و گفت پ.ک.ک. به خاطر  اظهارات درست و بجای بشیکچی در مورد حضور و اقدامات این گروه در اقلیم کردستان و سوریه دیوانه شده که پ.ک.ک. را جاده‌صاف‌کن ترکیه و اشغالگر نامیده است. بشیکچی به صورت علنی پ.ک.ک. را مزدور و ابزار دست ترکیه نامیده است. اوسه در ادامه می‌گوید نباید فراموش کرد پس از دستگیری اوجالان نیز بشیکچی بارها  اظهارات اوجالان در زندان را ضدکردی و در راستای منافع دولت ترکیه دانست و به همین دلیل نیز اوجالان در پاسخ او را تهدید به مرگ کرد. پ.ک.ک. باید خجالت بکشد، بشیکچی یک ترک است و از حقوق مشروع کردها دفاع می‌کند، هرگز عضو یا هوادار پ.ک.ک. نبوده و در حمایت از حقوق کردها نیز ثابت قدم بوده اما پ.ک.ک. همانند آفتابگردان هر لحظه تغییر جهت می‌دهد. بشیکچی هرگز تسلیم دولت نیز نشد. او از دهه هفتاد میلادی تاکنون بر مواضع خود در حمایت از کردها اصرار می‌کند.

هوشنگ اوسه در ادامه می‌افزاید بارها پ.ک.ک. در نشریات خود اظهارات بشیکچی را منتشر کرده اما پس از تسلیم شدن اوجالان و گرفتن مواضع ضد کردی، پ.ک.ک. نیز راه دشمنی با بشیکچی را در پیش گرفته است. پ.ک.ک. توانایی دادن پاسخ علمی و منطقی به بشیکچی را ندارد لذا از طریق رسانه‌ها حمله و تهدید می کند. پ.ک.ک. همانند رهبر خود دورویی می‌کند. باید پ.ک.ک. را محکوم کرد.

هوشنگ اوسه در پایان خطاب به بشیکچی می گوید از این که نتوانسته پاسخی قاطع به نادان‌های  پ.ک.ک. بدهد معذرت‌خواهی می‌کنم و همان طور که می‌دانید همه کردها آپوچی نیستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب