جنایات پ.ک.ک/پژاک علیه اعضای ایرانی ادامه دارد

  • ۲ سال قبل

در حالی که هر روز اخبار جدیدی از جنگ پ.ک.ک و ترکیه منتشر می‌شود و ترکیه به بهانه حضور پ.ک.ک، کوبانی و روستاهای آن را بمباران و مناطق متعددی در اقلیم کردستان را اشغال کرده است، پ.ک.ک برای جبران کمبود نیروی انسانی خود باز هم به سراغ اعضای ایرانی رفته و آنها را به کام مرگ فرستاده است. در حالی که هنوز مشخص نیست چرا ایرانی‌ها باید در جنگ پ.ک.ک و ترکیه کشته شوند؟

در تازه‌ترین تحول مرتبط با اعضای ایرانی باز هم پ.ک.ک خبر مرگ دو نفر را اعلام کرده، اما در مورد دلیل مرگ و محل دفن این اعضا شفاف‌سازی نکرده است.

 

جنایت جدید پ.ک.ک/پژاک: اعلام خبر کشته شدن عضو ایرانی پس از ۵ سال!

 

 

پ.ک.ک نوشته است: «در روز ٣١ دسامبر ٢٠٢٠/ ١١ دی ١٣٩٩ در نتیجه حملات ترکیه در ایالت سرحد، اعضای ما به نام‌های سرخوبون، لقمان، شروان، عاکیف، بارزان و آسلان کشته شدند». پ.ک.ک اعلام کرده یکی از این اعضا ایرانی است:

نام و نام خانوادگی: عبید سلامت

کد سازمانی: شروان پپوله

محل و سال تولد: اورمیه

نام مادر – نام پدر: گُلبیاض – تاج‌الدین

تاریخ و محل شهادت: ٣١ دسامبر ٢٠٢٠ / سرحد

 

 

در واقع، عبید سلامت در سال ۲۰۲۰ کشته شده و پ.ک.ک در سال ۲۰۲۲ خبر مرگ این عضو ایرانی را منتشر می‌کند. این امر یعنی ناپدیدسازی اجباری اعضا و ابهام در سرنوشت اعضا برای ایجاد نگرانی در خانواده وی.

 

 

لزوم شفاف‌سازی سرنوشت «آرش دانشور» توسط گروه تروریستی پژاک

 

 

پ.ک.ک در اطلاعیه دیگری نوشته است: «٣٠ ژولای ٢٠٢١/ ٨ مرداد ١۴٠٠ در بمباران قندیل از سوی ارتش ترکیه دو نفر از اعضای گروه از جمله یک ایرانی کشته شد».

نام و نام خانوادگی: پیمان شمشیری

کد سازمانی: آرگش زاگرس

محل و سال تولد: دالاهو -کرماشان

نام مادر – نام پدر: بتول – فرهاد

تاریخ و محل شهادت: ٣٠ ژولای ٢٠٢١ / قندیل

 

 

خبر مرگ این عضو نیز با تاخیر اعلام شده است.

 

 

در نتیجه می‌توان گفت گروه پ.ک.ک، در رویه‌ای جدید و تاسف‌بار، علاوه بر ربایش کودکان و نوجوانان ایرانی؛ خبر مرگ اعضای ایرانی را با تاخیر چند ماهه و چند ساله اعلام می‌کند.  خبرگزاری پ.ک.ک، دلیل مرگ این افراد را با صداقت اعلام نمی‌کند و عملا خانواده این افراد را در بیم و امید مرگ و زنده بودن اعضای ایرانی قرار داده و به این طریق، مرتکب جرم بزرگتری شده است. البته بنا به رصد کارشناسان دیدبان، این رویه پ.ک.ک، چند سالی است که آغاز شده و پایانی برای آن دیده نمی‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب