ترکیه مخمور را بمباران کرد

  • ۴ سال قبل

کمپ پناهندگان مخمور در سال 1998 در منطقه مخمور در شمال عراق تاسیس شد. حدود 12 هزار پناهنده طرفدار پ.ک.ک در آن زندگی می‌کنند که از جنگ پ.ک.ک و ارتش ترکیه در دهه نود میلادی فرار کردند. طبق گزارشات، تعدادی خانواده کرد ایرانی دارای رابطه با پ.ک.ک نیز در اوایل سال های 2000 فریب خورده و به این کمپ منتقل شده‌اند.

تعداد زیادی از اعضای حزب کارگران کردستان (مخمور) از این کمپ می‌آیند و یک “باغ  شهدا” در کمپ وجود دارد که در آن از کشته‌های پ.ک.ک یاد می‌کنند. کمپ، تحت حفاظت شبه‌نظامیان مرکب از اعضای کمپ است که توسط پ.ک.ک آموزش می‌بینند و مسلح می‌شوند. چندین گزارش نشان می‌دهد زخمی‌های پ.ک.ک برای بهبود در آنجا می‌مانند.

این کمپ تحت محاصره حکومت اقلیم کردستان قرار گرفته و پ.ک.ک نیز تمام هزینه‌های آن را تامین می‌کند. خروجی‌های خبری وابسته به پ.ک.ک گزارش می‌دهند طبق اطلاعات دریافتی آنها، هواپیماهای شناسایی ارتش اشغالگر ترکیه ساعت 1.30 کمپ را بمباران کردند. اطلاعات اولیه نشان می‌دهد بر اثر این بمباران افرادی کشته و زخمی شدند و انتظار می‌رود مدیریت کمپ بیانیه‌ای در این زمینه صادر کند. گزارش شده محل بمباران قبلا نیز بمباران شده بود که به کشته و زخمی شدن غیرنظامیان منجر شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب