ترکیه: تصاویر دوربین‌های مداربسته و افشای زیر گرفتن دختر ۵ ساله کُرد توسط ماشین پلیس

  • ۲ سال قبل

یک دختر پنج ساله کُرد پس از برخورد با خودروی زرهی پلیس و جراحت شدید به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، بعد از ظهر چهارشنبه گذشته یک خودروی زرهی پلیس ترکیه در هنگام عبور از خیابان، کودک ۵ ساله را زیر گفت!

فیلم‌های دوربین‌های مداربسته از این حادثه که در منطقه ویران‌شهیر (وران‌شار) اورفا (ریها) در جنوب شرقی ترکیه رخ داد، با جزئیات بیشتر نشان می‌دهد که چگونه دختربچه در زیر چرخ جلوی خودروی زرهی گیر افتاده است. این دختر کوچک با جراحات شدید به بیمارستان منتقل شد.

 

بیشتر بخوانید:

خودروی زرهی ترکیه یک کودک را عمداً زیر گرفت

 

ویرانشهیر یکی از مناطق اورفا است که به دلیل جمعیت اکثریت کرد آن شهرت دارد و متأسفانه چنین حوادثی از برخورد خودروهای زرهی با عابران پیاده مکررا در شهرها و مناطق کردنشین رخ می‌­دهد.

پیشتر در سوم سپتامبر ۲۰۲۱ نیز یک کودک کُرد دیگر، میراچ میروغلوی ۷ ساله، هنگام دوچرخه‌سواری در شهر شرناخ در جنوب شرقی ترکیه، توسط خودروی زرهی پلیس ترکیه کشته شد.

پس از کشته شدن وی، یک مقام دولتی به نفع افسر پلیسی موضع گرفت که در حال راندن همان خودروی زرهی بود که این کودک را کشت. بر اساس داده­‌های انجمن حقوق بشر ترکیه، تاکنون ۳۷ کودک در ترکیه توسط خودروهای زرهی کشته شده‌اند، و همه در استان­‌های کردنشین مانند دیاربکر (آماد)، شرناخ، وان، هاکاری و ماردین بودند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب