حمله پ.ک.ک به مقر حزب دموکرات کردستان و فرار جمیل باییک به سوریه

  • ۴ سال قبل

گروه موسوم به جنبش جوانان انقلابی یک مقر حزب دموکرات کردستان (پارتی) در قامیشلو را آتش زد. محمد اسماعیل، مسئول اداره سیاسی حزب دموکرات کردستان-سوریه، شاخه وابسته به پارتی به رهبری مسعود بارزانی می‌گوید گروه مذکور وابسته به پ.ک.ک. به مقر حزبشان حمله کرده، لوگو و پرچم اقلیم کردستان روی دیوار را رنگ پاشی کرده‌اند.

همچنین، افرادی از گروه مذکور با حمله به دفتر حزب مذکور آن را به آتش کشیدند و شعارهایی در حمایت از پ.ک.ک روی در و دیوار نوشتند.  وی افزود: «آنان خودشان اعلام کردند عضو پ.ک.ک هستند. این اقدام زننده تاثیری منفی بر گفتگوهای کردی-کردی دارد. هدفشان این است جامعه کرد آرامش نداشته باشد و ناامید شود. این اقدام نشان می‌دهد مظلوم کوبانی هیچ‌کاره است و قدرتی از خود ندارد».

از طرفی، مصطفی بالی سخنگوی نیروی سوریه دموکراتیک به فرماندهی مظلوم کوبانی این اقدام را محکوم کرد و آن را اقدامی حاکی از نادانی توصیف نمود و گفت با هدف برهم زدن اوضاع انجام شده است، چون به نفع کردهای سوریه نیست.

گزارش‌های تاییدنشده‌ای حاکیست با تنگ‌تر شدن حلقه محاصره در قندیل جمیل باییک به سوریه فرار کرده و به حکومت سوریه پناه برده است. او با استخبارات سوریه طی چندین دهه روابط گرم دارد. جمیل باییک در آخرین اظهار نظری علنی با توافق نفتی مظلوم کوبانی و آمریکا مخالفت کرد، آن را «دزدی و غارت» نامید. به نظر می‌رسد اختلافات مظلوم کوبانی و جمیل باییک شدت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب