تحویل ۹ پناهجوی اهل پاوه به جبهه النصره توسط ترکیه

  • ۳ سال قبل

پلیس ترکیه ۹ جوان اهل پاوه در استان کرمانشاه را به جای دیپورت به ایران به گروه تروریستی جبهه النصره در شمال سوریه تحویل داده است. این ۹ پناهجو به شهر اعزاز در شمال سوریه منتقل شده‌ و در یکی از کمپ‌های نیروهای مخالف سوریه که تحت حمایت ترکیه هستند نگهداری می‌شوند.

این ۹ نفر که به صورت قانونی وارد ترکیه شده و اقامت سه ماهه داشته‌اند و گفته می‌شود قصد داشتند از ترکیه خارج شده و به سمت اروپا بروند، پس از دستگیری در جنگل‌های نزدیک استانبول در ۲۲ ماه اوت ۲۰۲۱ به جای دیپورت به ایران، به شبه‌نظامیان گروه تروریستی جبهه النصره در شمال سوریه تحویل داده شده‌اند.

 

ترکیه 9 پناهجوی اهل پاوه را به جبهه النصره تحویل داده است

 

خانواده‌های این افراد که اطلاع دقیق از محل نگهداری و وضعیت آنها در دست نیست، نسبت به سرنوشت فرزندانشان ابراز نگرانی کرده‌اند.

منابع مطلع گزارش داده‌اند که گروه النصره برای آزادی هر یک از این پناهجویان دو هزار دلار درخواست کرده است.

هویت این ۹ پناهجو بهمن شادروان، مسعود حیدری، سعید احمدی، دماوند پاک‌سرشت، افشار رستمی، هدایت رخزادی، آرمان رشیدی، مبین ولدبیگی و فردین درویش‌پور عنوان شده است که چهار روز پس از بازداشت یعنی روز چهارشنبه ۳ شهریور (۲۵ آگوست) به همراه ۵۴ شهروند دیگر کُرد که اهل شهرهای اقلیم کُردستان بوده‌اند توسط نیروهای امنیتی ترکیه به کشور سوریه دیپورت شده‌اند. دولت ایران همچنان در مورد سرنوشت این افراد سکوت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب

مقالات

گزارش

مصاحبه

سراسر دنیا