باز هم تبر تروریسم ترکیه به جان درختان عفرین افتاد

  • ۴ سال قبل

عفرین زخمی است. زخمی بسیار عمیق و شاید هم لاعلاج. عفرین زمانی یکی از قطب‌های مهم علمی سوریه و یکی از مهم‌ترین مراکز مشهور به داشتن بهترین زیتون‌های دنیا بود. این شهر کردنشین سوریه اکنون می‌نالد. دیگر عفرین سابق نیست. به گفته مسئولان حزب اتحاد دموکراتیک (پ.ی.د.) – وابسته به حزب کارگران کردستان (پ ک ک) – اکنون کمتر از 20 درصد عفرین کردنشین هستند. ترکیه خانواده تروریست‌های مورد حمایت خود از آسیای میانه، اویغورهای چین، چچن و بسیاری از مناطق دیگر را در خانه مردم اسکان داده و زمین و املاک آنان را نیز به نفع گروه‌های تروریستی مصادره کرده است.  

اما اقدامات ترکیه و گروه‌های تروریستی مورد حمایت آن به این نیز محدود نیست. آنان به صورت منظم و هدفمند درختان زیتون عفرین را که جنگلی عظیم‌اند قطع می‌کنند. ای روند روز به روز بیشتر ادامه می‌یابد. در آخرین مورد تعداد 2 هزار اصله درخت در روستای تورنده و 70 هزار نیز در منطقه بلبل را قطع کردند در‌حالی‌که نیروهای ترکیه در آنجا مستقر هستند. سازمان حقوق بشر سوریه طی گزارشی اعلام کرد این تروریست‌ها روز 11 ماه جاری میلادی 2 هزار اصله درختان انار و زیتون دو روستایی به نام‌های شیخ حیدر و رشید مصطو را قطع کردند. اعضای گروه تروریستی “محمد الفاتح” با قطع کردن درختان، آنها را با تراکتور برای فروش به مقصد نامعلومی می‌برند. این گروه نام سلطان محمد فاتح عثمانی را بر خود گذاشته که قسطنطنیه را نابود کرد.

پس از کنترل عفرین به دست ی.پ.گ. – شاخه مسلح پ ک ک در سوریه – ترکیه تهدید به اشغال نمود و خروج ی.پ.گ را تنها راه عدم حمله اعلام نمود. روسیه به ی.پ.گ. پیشنهاد کرد کنترل منطقه را به دولت مرکزی سوریه بسپارد اما قبول نکرد. پس از درگیری 58 روزه، ی.پ.گ. شهر را به ترکیه سپرد و از آن زمان تاکنون روز به روز کردها به زور اخراج می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب