استاندار جدید حسکه: کردها اصالتا اهل این منطقه اند

  • ۴ سال قبل

یورگن و. عضو سابق ی.پ.گ./ترجمه از آلمانی

ژنرال غسان خلیل، از مسئولان ارشد امنیتی دولت سوریه که به عنوان استاندار جدید حسکه منصوب شده، در دیدار با هیئتی از کردهای شمال شرق سوریه اعلام کرد “کردها در سوریه نه مهاجرند نه مهمان، مردمان بومی این منطقه سوریه هستند”.

این اظهارات می‌تواند نشانه حسن نیت نسبت به کردها باشد. کار کردن با کردها می‌تواند آسانترین و مطمئن‌ترین راه برای هر دو طرف باشد. در همین حال لازم است بدانیم همه مناطق شمال شرق سوریه به کردها تعلق ندارد و مردمان بومی و سنتی دیگر نیز در این منطقه وجود دارند که اخراج شدند. شمال سوریه منطقه‌ای ترکیبی است و با توجه به اخراج تعدادی از اعراب و آشوریان توسط گروههای کردی، این که کردها را نیز “بومی” این منطقه می‌نامد، می‌تواند مشکل‌آفرین باشد یعنی سابقه پاکسازی قومی در این منطقه را از بین ببرد.

انتصاب یک مقام ارشد امنیتی بشار اسد در این منطقه تحت اشغال کرد و اطلاق عنوان “بومیان منطقه” را می‌توان چنین تفسیر کرد این تلاشی است تا از طریق دیپلماسی و نه جنگ این منطقه به بقیه مناطق سوریه ملحق شود.

این در حالی است که شایعه شده مظلوم کوبانی، فرمانده نیروی سوریه دموکراتیک، هفته گذشته به بغداد سفر کرده اما نتوانستم سندی برای این پیدا کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب