تداوم اعتراض به ربودن کودکان کرد

  • ۴ سال قبل

رسانه‌های کرد به ویژه اقلیم کردستان گزارش می‌کنند از شش ماه پیش تاکنون ده‌ها خانواده کرد در برابر دفتر حزب دموکراتیک خلق ها (ه.د.پ.) در دیاربکر تجمع کرده‌اند و این تجمع اعتراضی هنوز هم ادامه دارد. این خانواده‌ها خواهان بازگرداندن کودکان خود هستند و می‌گویند “ه.د.پ. در ربودن آنان دست داشته و اکنون این کودکان به عنوان جنگجوی مسلح در کوه‌های قندیل هستند”.

بیش از 6 ماه است تعداد 108 خانواده به صورت شبانه‌روزی در سرما و گرما تحصن کرده‌اند و می‌گویند تا زمانی که کودکانشان برگردانده نشوند به اعتراض ادامه خواهند داد. یکی از متحصنین به نام فخرالدین آک‌کوش می‌گوید: «180 روز است اینجا هستم. در هیچ جشن و مراسم عزاداری نیز شرکت نکردم. فقط به فکر پسرم هستم».

صالح مرت فعال مدنی نیز می‌گوید: «پ.ک.ک حتی اجازه تماس با کودکان را نمی‌دهد، حتی اجازه نمی‌دهد نامه‌ای نیز دریافت کنند. نمی‌دانیم مرده‌اند یا زنده هستند. تاکنون 11 کودک با اطلاع از این تحصن تونسته‌اند از مقرهای پ.ک.ک فرار کنند و به خانه خود برگردند».

پلدا آیهان  یکی از دختران کودک‌سرباز سابق است که می‌گوید: «تصویر مادرم را در یک سایت دیدم. خیلی ناراحت شدم. قصد ندارم در مورد نحوه فرار خود چیزی بگویم اما حق این مادران نیست تا این حد اذیت شوند».

احمد ایمام تاشچی‌ار نماینده ه.د.پ. این اتهامات علیه حزب خود را رد می‌کند اما وقتی خانم هاجره آکار برای اولین بار در برابر دفتر ه.د.پ. بست نشست و اعلام کرد ه.د.پ. پسرش را ربوده و به پ.ک.ک داده، پس از سه روز پسرش را برگرداندند! این نشان می دهد ه.د.پ. همکار پ.ک.ک است.

گفتنی است پنج خانواده کُرد ایرانی نیز برای اعتراض به ربوده شدن کودکان خود توسط پژاک، شاخه پ.ک.ک، به دیاربکر رفتند و رسانه‌های ترکیه در سطحی گسترده آن حضور را پوشش دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب