اخبار ضد و نقیض از هدف قرار گرفتن جمیل باییک

  • ۴ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و به نقل از رسانه‌ها و فعالان شبکه‌های اجتماعی، برخی حساب‌های کاربری در توئیتر و کارشناسان مسله کُردی و آگاهان به فعالیت‌های پ.ک.ک، مدعی شده‌اند که بر اثر بمباران جنگنده‌های ترکیه، یکی از افراد رده‌بالای پ.ک.ک کشته شده است. برخی حساب‌های کاربری در توئیتر طی چند ساعت گذشته مدعی شده‌اند این فرد، جمیل باییک (نفر دوم پ.ک.ک) است. منابع خبری نوشته‌اند ترکیه به جلسه اعضای پ.ک.ک و افسران عراقی در کوهستان بیرمی دینداران سیدکان از توابع سوران در نزدیکی شهر اربیل حمله کرده است و بر اثر آن 20 نفر کشته شدند. گفته می‌شود که نفر دوم پ.ک.ک جمیل باییک هم در این حمله کشته شده است.

گروهی دیگر از رسانه‌ها ضمن تایید اصل خبر حمله ترکیه، از حضور پهپادهای تُرک در این حملات خبر داده‌اند که بر اثر آن خودروی حامل دو افسر عراقی و راننده آنان مورد حمله قرار گرفته و هر سه نفر کشته شده‌اند. افسران عراقی با چند عضو پ.ک.ک. و مسئولان مرزبانی عراق در منطقه سیدکان در جلسه مشترک حاضر بوده‌اند. برخی منابع خبری می‌گویند نشست افسران امنیتی عراق با پ.ک.ک پس از افشای ملاقات نیروهای نظامی و امنیتی آمریکایی با جمیل باییک انجام شده است و مدعی هستند که پ.ک.ک وارد فاز عملیات‌های نیابتی شده است و دیگر حتی در حد ادعا نیز به مسائل کردها توجه نمی‌کند.

دقیاقی پیش نیز اکانت‌های توئیتری از سالم بودن جمیل باییک و کشته شدن «هه‌وال عگید» فرمانده ارشد پ.ک.ک در شنگال خبر می‌دهند. هوال عگید نام در لیست قرمز وزارت کشور ترکیه قرار داشت. دیدبان حقوق بشر کردستان ایران نمی‌تواند مستقلاً اخبار را تایید و یا تکذیب کند.

Image
تصویر منتسب به هه‌وال عگید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب