اخبار تکمیلی از کشته شدن مظلوم هفتن و مجروح شدن فرمانده ارشد ی.پ.گ در اقلیم کردستان عراق

  • ۴ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و به نقل از منابع محلی در اقلیم کردستان عراق، خبرنگار دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، اطلاعات جدید و دسته‌اولی از کشته شدن مظلوم هفتن فرمانده ارشد پ.ک.ک، مجروح شدن مظلوم عبدی فرمانده ی.پ.گ و کشته شدن دو همراه آنها در اختیار دیدبان قرار داده است. منابع محلی و موثق در سلیمانیه عراق، به خبرنگار دیدبان گفتند که مظلوم هفتن، مسئول ارتباط پژاک و کودار، در یک جلسه مخفیانه با حضور لاهور شیخ جنگی، از مسئولان ارشد اتحادیه میهنی کردستان عراق (یکتی- وابسته به خاندان جلال طالبانی) و مظلوم کوبانی که از سوریه وارد عراق شده بوده، حضور داشته است. این جلسه در منطقه کونه ماسی برگزار شده بود. بر اثر بمباران ارتش ترکیه و رصد نیروهای میت، قرار بوده در این جلسه، مظلوم عبدی هدف قرار بگیرد و کشته شود. اما تغییر در برنامه خروج از مقر جلسه و همچنین تعویض ماشین مظلوم کوبانی (مظلوم عبدی) و مظلوم هفتن در آخرین دقایق، منجر به زنده ماندن و مجروحیت عبدی و کشته شدن هفتن شده است و همین برنامه، در واقع، باعث اشتباه نیروهای ترکیه در انتخاب هدف نهایی شده است.

 خبرنگار دیدبان، از منابع محلی اطلاعاتی کسب کرده مبنی بر اینکه در دقایق اول هدف قرار گرفتن اتومبیل مظلوم هفتن، وی و مظلوم عبدی، مجروح شده‌اند، اما دو نفر از نیروهای همراه آنها، کشته شده شده‌اند. یکی از این نفرات، ریبوار قلی‌زاده، عضو ایرانی پژاک بوده که پدر وی در مصاحبه با خبرنگار دیدبان، تایید کرد که وی همراه با عده‌ای دیگر هدف نیروهای ترکیه قرار گرفته است (لینک پایین)

کشته شدن ریبوار قلیزاده

ریبوار قلیزاده

منابع محلی به خبرنگار دیدبان گفتند که هفتن در دقایق اولیه مجروحیت، به بیمارستان هیوا در سلیمانیه منتقل شده است، اما نیروهای پژاک، در تاریخ 13 تیر 1399 وی را علی‌رغم مخالفت پزشکان از بیمارستان خارج و او را به مقرهای گروه در قندیل منتقل می‌کنند و در واقع، هفتن قربانی اشتباه راهبردی نیروهای پژاک و در مقرهای گروه در قندیل کشته می‌شود. گفتنی است هفتن نقش برجسته‌ای در سیستم مغزشویی و فریب پژاک و مشکلات اخلاقی فراوان و انحرافات اخلاقی داشته است. مظلوم هفتن یکی از کسانی بود که جوانان و کودکان بسیاری را به مقرهای پژاک برده و آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد.

همچنین لازم به ذکر است پ.ک.ک و پژاک، متهم به استفاده از مردم و افراد غیرنظامی، به عنوان سپر انسانی هستند. همین جلسه و کشته شدن هفتن نیز شاهد این ادعا است و آنها عمداً جلسات خود را در بین مردم عادی برگزار می‌کنند. این امر باعث شده امنیت عمومی اقلیم کردستان خدشه‌دار شود و مردم عادی کشته شوند. گفتنی است چندی پیش نیز رئیس مشترک پژاک- شاخه ایرانی پ.ک.ک (سیامند معینی) اعتراف کرده بود که نیروهای این گروه از مردم و لباس آنها، سواستفاده کرده و افراد غیرنظامی را به سپر انسانی تبدیل کرده‌‎‌اند. آقای معینی گفته بود «چهار نیروی ما در هنگام انجام وظیفه و کار سازماندهی از کونه ماسی عبور کرده و لباس غیرنظامی هم به تن داشته‌اند، اما توسط دولت ترکیه مورد حمله قرار گرفته‌اند». این امر، یعنی پژاک در بین مردم رخنه کرده و زمینه حمله ارتش ترکیه به آنها را فراهم می‌کند. همین سیاست پ.ک.ک/ پژاک باعث نابودی صدها روستا در اقلیم کردستان و آوارگی مردم کُرد شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب