بازگشت تروریست‌های اروپایی به کشورهای خود

  • ۴ سال قبل

وزارت کشور ترکیه طی بیانیه‌ای از دستگیری یک عضو سوئدی پ.ک.ک خبر داد. این بیانیه، ضمن عدم درج نام فرد بازداشتی، اعلام کرده او به کشور سوئد تحویل داده شده است. ظاهرا مقامات ترکیه اعتقاد دارند که سوئد همانند دیگر کشورهای اروپایی اقدامات لازم برای مقابله و یا محدودسازی فعالیت گروه‌های مسلح فعال در خاورمیانه را انجام نمی‌دهد، اما باید متوجه عواقب این کم‌کاری‌ها و یا آزاد گذاشتن گروه‌های مسلح در خاک خود – که بیشتتر فعالیت مالی و اقتصادی مانند توزیع مواد و اخاذی انجام می‌دهند – باشد. زیرا آزادی فعالیت عناصر خطرناک و مسلح، می‌تواند گریبانگیر اروپا نیز بشود.

تجربه چند کشور اروپایی نیز نشان داده گروه‌ها و افراد آنارشیست، هرج و مرج طلب، چپگرا و افراطی، فضای کنونی و وجود گروه‌های مسلح در خاورمیانه را برای آموزش اقدامات مسلحانه و بمبگذاری فرصتی طلایی می‌دانند. لذا به عضویت داعش، پ.ک.ک و نهادهای وابسته به آن و سایر گروه‌های مسلح در می‌آیند و پس از آموزش لازم و حضور مقطعی در این گروه‌ها سرانجام به کشور خود بر می‌گردند. لذا این افراد پس از بازگشت، به تهدیدی برای امنیت اروپا تبدیل می‌شوند. همان طور که گزارش 40 صفحه‌ای سازمان اطلاعات آلمان – اختصاصی در مورد تهدید پ.ک.ک برای آلمان و اتحادیه اروپا – در زمستان سال 2019 اهمیت این موضوع را روشن کرد.

زمان آن فرا رسیده اروپا با دقت بیشتری عمل کند و با آزاد گذاشتن فعالیت‌های تامین مالی گروه‌های مسلح فعال در خاورمیانه مانند داعش و پ.ک.ک و شاخه‌های آن امنیت خود را در معرض خطر قرار ندهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب