آمریکا: ۱۰ هزار داعشی در بازداشتگاه‌های کردهای سوریه هستند

  • ۳ سال قبل

وزیر خارجه آمریکا در افتتاحیه نشست ائتلاف جهانی ضد داعش برای تمدید تلاش‌های بین‌المللی علیه این گروه تروریستی تاکید کرد که ۱۰ هزار تروریست عضو داعش (شامل بیش از ۲۰۰۰ خارجی) همچنان در اردوگاه‌های تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) (کردهای سوریه) در بازداشت هستند.

وی افزود آمریکا به ترغیب کشورها از جمله اعضای ائتلاف جهانی ضد داعش ادامه می‌دهد تا شهروندان‌شان را که به داعش پیوسته‌اند بازگردانده و آنها را مجددا آماده کرده و محاکمه کنند.

بلینکن گفت: این وضعیت به راحتی قابل دفاع نیست و نمی‌تواند تا اطلاع ثانوی ادامه یابد. به گفته وزیر خارجه آمریکا، عنصر اصلی دیگری برای شکست همیشگی داعش وجود دارد که مستلزم مقابله با تهدیدات داعش در خارج از عراق و سوریه و مشخصا آفریقاست.

بیشتر بخوانید:

نخست‌وزیر اقلیم کردستان: داعش برای حملات تروریستی از اردوگاه الهول در سوریه برنامه‌ریزی ‌می‌کند

 

همچنین وزیران خارجه عضو ائتلاف جهانی ضد داعش در نشست خود در رم بر لزوم پایان دادن به خطر جهانی گروه‌های تندرو، اهمیت برقراری ثبات در مناطق آزاد شده، همکاری در زمینه مقابله با تامین منابع مالی داعش و گروه‌های تروریستی و تبلیغات رسانه‌ای آن و پایبندی به حمایت از شرکا در آفریقا برای مقابله با تهدیدات تروریستی تاکید کردند.

بیشتر بخوانید:

فرار هفت عضو داعش از زندان الهول در روز اعلام عفو

 

همچنین در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه، دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور خاورمیانه، جوی هود، اهداف ایالات متحده برای حفظ حضور محدود نظامی در شمال و شرق سوریه را با هدف مبارزه با داعش در مشارکت با نیروهای سوریه دموکراتیک را برای حفظ ثبات در مناطق آزاد شده اعلام کرد.

گفتنی است آمریکا در زمان دونالد ترامپ با چراغ سبز به ترکیه، زمینه حمله ارتش ترکیه به مواضع کردهای سوریه و اشغال مناطق کردنشین این کشور را فراهم کرد. ترکیه و مزدوران این کشور در سوریه، به جرائم جنگی و تغییر بافت جمعیتی مناطق کردنشین به ویژه عفرین متهم هستند.

ترکیه اعتقاد دارد کردهای سوریه وابسته به ق.س.د، شاخه سوریه‌ای گروه تروریستی پ.ک.ک هستند. ترکیه همچنین به بهانه حضور پ.ک.ک، رسما در اقلیم کردستان عراق پایگاه نظامی تاسیس کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب