آمریکا برنامه جدید روسیه برای ایجاد شبه نظامیان جدید در شمال شرق سوریه را خنثی کرد

  • ۴ سال قبل

منایع موثق می‌گویند آمریکا برنامه روسیه برای تشکیل نیروی شبه نظامی از عوامل محلی خود در شمال شرق سوریه را خنثی کرد. براساس اظهارات قبلی این منابع، روسیه حدود سه ماه پیش برنامه ایجاد نیروهای شبکه نظامی از عوامل خود در شمال سوریه را از عاموده و تل تمر در استان حسکه آغاز کرد که دو پایگاه نظامی روسیه در آنجا وجود دارند.

طبق این برنامه روسیه، مرحله اول شامل استخدام 400 جوان مسلح بود که تحت نظارت یک پایگاه روسیه آموزش انواع سلاح به آنان داده شود. سپس، آنان موظف به حفاظت از پایگاه‌ها و مقرهای نظامی روسیه می‌شدند و قرار بود همراه گشت نیروهای روسیه باشند. منابع موثق روز پنج شنبه به خبرنگار دیدبان حقوق بشر کردستان ایران گفتند “آمریکا وارد عمل شد و برنامه روسیه را پس از آغاز آن خنثی نمود چون افسران آمریکایی بارها از تل تمر دیدن کردند و مردم را تشویق نمودند تا فرزندان خود را در اختیار روسیه قرار ندهند چون روسیه قصد دارد آنان را پس از آموزش به عنوان سرباز مزدور برای جنگ به لیبی بفرستد.”

این منبع همچنین می‌گوید واشنگتن عوامل پ ک ک را تحت فشار قرار داد تا در این برنامه روسیه مشارکت نکنند و از مشارکت افراد محلی در این برنامه نیز ممانعت کنند. منبع مذکور نقل قول می کند “اقدام آمریکا در این زمینه نتیجه داد چون فقط 100 جوان ثبت نام کردند و این سبب شد تا روس‌ها برنامه را رها کنند”.

پس از  عملیات “بهار صلح” توسط ترکیه در اکتبر 2019، پلیس نظامی روسیه حداقل در 18 نقطه و پایگاه در شمال سوریه مستقر شد و تعدادی نیز پایگاه‌های آمریکایی بودند که با خروج آنان خالی مانده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب