یوروپل: تهدید تروریسم در اروپا در حال افزایش است

  • ۴ سال قبل

ترجمه از: دیدبان حقوق بشر کردستان ایران

در حالی که تهدید گروههای در لیست تروریستی کشورهای غربی از جمله اتحادیه اروپا (داعش، القاعده، بوکوحرام، پ.ک.ک.، الشباب…) رو به افزایش است، مقامات پلیسی اروپا طی همایشی به بررسی راهکارهای لازم برای پیشگیری و مقابله با این تهدید پرداخته‌اند.

دستگاه پلیس اروپا یعنی یوروپل می‌گوید “علی‌رغم اعلام سقوط خلافت داعش، تهدید تروریسم علیه اروپا همچنان افزایش می‌یابد.” رئیس پلیس اروپا در مصاحبه‌ای اعلام کرد: “تهدید نه تنها کم نشده بلکه افزایش می‌یابد. فقط در سال گذشته 207 مورد حمله تروریستی در اروپا داشتیم. این حدود 45 درصد افزایش را نشان می‌دهد. درطی این حملات 60 نفر کشته شدند. بیش از 800 نفر نیز زخمی شدند. هنوز تهدید وجود دارد هنوز ادامه دارد. گرایش به خشونت توسط گروههای رادیکال تشدید می‌شود. از طریق اینترنت یا گردهمایی‌های مختلف اعضا را جذب می‌کنند.”

پلیس اروپا افراد را برای محاکمه به سیستم قضایی خود مستقر در لاهه هلند می‌‌فرستد. هدف از این دستگاه تسهیل هماهنگی قضایی بین کشورهای عضو اتحادیه اروپاست. نمایندگان هر کشوری در آن حضور دارند. در گردهمایی مقامات پلیس نیز بر ضرورت تغییر قوانین برخورد با تروریسم با هدف تشدید آن تاکید می‌شود. بعضی از مسئولان پلیس خواهان تعیین قوانینی هستند که پلیس یک کشور بتواند تروریست‌‌ها را در یک کشور دیگر عضو تعقیب نماید.

یکی از نمایندگان پلیس در این همایش نیز می‌گوید:

“از همان آغاز شاهد درخواست بعضی کشورها برای برخورد قاطع‌تراروپا با تروریست‌ها بودیم امروز این نیاز بیشتر حس می‌شود. باید بگویم با قوانین موجود اروپا نمی‌توانیم در برخورد با  تروریسم به نتیجه مطلوب برسیم.”

یکی دیگر از شرکت کنندگان می‌گوید “باید قوانین به صورتی تغییر یابد که پلیس از قدرت برخورد بیشتری برخوردار باشد. به ویژه در  مورد کسانی که در سوریه دست به اقدامات تروریستی می‌زنند، آموزش می‌بینند و به اروپا بر می‌گردند. باید قوانین در مورد این افراد تغییر یابد و دست پلیس بازتر باشد.”

لینک فایل مصاحبه:

https://www.youtube.com/watch?v=kSqOTVSTFyw

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب