پدر عضو کشته پ.ک.ک: گروه پ.ک.ک مانع از ملاقات ما با فرزندم شد

  • ۴ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، تیمور فرجی یکی از اعضای گروه پ.ک.ک بود که سرانجام در جنگی که هیچ ربطی به ایران و کردهای ایران نداشت، کشته شد. او قربانی دشمنی پ.ک.ک با ترکیه شد و مانند هزاران عضو ایرانی این گروه تروریستی، سرانجام جان خود را در این مسیر بی‌حاصل از دست داد.

عکس گروه پ.ک.ک از تیمور فرجی

روز 5 خرداد 1399، خبرگزاری فرات ارگان رسمی پ.ک.ک خبر داد که فردی به نام تیمور فرجی با کد سازمانی «عگید آویَر» متولد سنندج به تازگی کشته شده است. خبرگزاری فرات اعلام کرده است که تیمور فرجی در جنگ ارتش ترکیه با گروه پ.ک.ک در روزهای ۱۴ تا ۱۶ مه کشته شده است. رسانه‌های پ.ک.ک محل کشته شدن وی و دیگر اعضای پ.ک.ک را منطقه «بستا» در استان «شرناخ» (جنوب شرقی ترکیه) اعلام کرده‌اند. دیدبان حقوق بشر کردستان ایران همان روز این خبر را منتشر کرد (لینک پایین).

کشته شدن تیمور فرجی، عضو ایرانی پ.ک.ک در جنگ با ترکیه

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران پس از حدود 40 روز تلاش موفق شد با خانواده این جوان کُرد ایرانی گفت‌وگو کند.  ناصر فرجی، پدر تیمور در این مصاحبه تاکید کرد که فرزندش دانشجوی علوم سیاسی بوده و دو ترم نیز در این رشته تحصیل کرده بود. اما به دلیل شرایط بد مالی و کمبود درآمد خود و خانواده، به سلیمانیه عراق برای کار رفته و احتمالا همانجا نیز با گروه پ.ک.ک آشنا شده و در واقع فریب خورده است.

عکس اختصاصی دیدبان حقوق بشر کردستان ایران از تیمور فرجی

آقای فرجی، افزود: «بعد از عضویت در گروه، وی از طریق برخی رابطان عراقی پیام داد که من عضو پ.ک.ک شده‌ام و خانواده در پی بازگشت من به ایران نباشد». وی تاکید کرد: «من همچنان منتظرم پیکر فرزندم بازگردد. این که ما از طریق فضای مجازی و سایت گروه متوجه کشته شدن فرزندم بشویم، اصلا قابل قبول نیست. اگر وی واقعا کشته شده است، پ.ک.ک باید جنازه وی را تحویل ما بدهد. او تحت تاثیر جو رسانه‌ای و حمله داعش به کوبانی قرار گرفت و برای دفاع از مردم مظلوم کوبانی، عضو یک گروه مسلح شد. اکنون نیز پ.ک.ک، باید جنازه وی را تحویل دهد. پ.ک.ک در زمان حیات وی اجازه نداد با او ملاقات کنیم».

برادر تیمور فرجی نیز به خبرنگار دیدبان گفت: «این مسیر که شما برای دفاع از کردها، عضو یک گروه تروریستی شوید، بسیار اشتباه است. من به همه جوانان روستای خودمان (گزان سفلی در سنندج) گفته‌ام که این مسیر خطرناک و بدون بازگشت است. هیچ کس نباید عضو پ.ک.ک شود. انتهای این گروه، مرگ در کوهستان است. تیمور، در شنگال حاضر بود؛ اما گروه اکنون حتی جنازه عضو خود را نیز به خانواده تحویل نمی‌دهد. این، سرنوشت اعضای پ.ک.ک است».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب