ماموستا ویسی: مشکل ما فقط در حوزه اقتصاد است

  • ۴ سال قبل

«ماموستا ملا عنایت ویسی» روحانی کُرد از ثلاث باباجانی در گفتگویی اختصاصی با دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در مورد استقبال مردم از انتخابات توضیحاتی به خبرنگار ما ارائه داد. این روحانی مورد اعتماد مردم منطقه، افزود: «مردم منطقه بیشتر عشایر هستند و از انتخابات همانند همیشه استقبال کرده‌اند و خودم نیز اول وقت رای دادم».

وی در مورد انتظارات مردم از افراد منتخب و مشکلات منطقه ثلاث باباجانی نیز گفت: «مشکل منطقه ما توسعه‌نیافتگی اقتصادی است. زیرساخت عمرانی در این منطقه بسیار محدود است. مثلا این شهر حتی بیمارستان ندارد و بیمارستان اصلی شهر نیز در سال 1396 و بر اثر زلزله به کلی نابود شد. این موارد به مردم آسیب می‌زند و سبب دلسردی آنها می‌شود. البته مردم به خوبی در انتخابات مشارکت کرده‌اند، اما مسئولان و افراد منتخب نیز باید در مجلس به فکر این شهر و بهبود اوضاع مردم باشند».

این روحانی در مورد وضعیت اقتصادی منطقه به خبرنگار دیدبان گفت: «وضعیت درآمد مردم بسیار اسفناک است و یک مغازه‌دار ساده نمی‌تواند در هر ماه 2 میلیون تومان کسب کند. علی‌رغم این وضعیت دشوار، مردم سپاسگزارند، اما باید مسئولین همت کنند تا از این وضعیت خارج شویم. نباید شاهد تبعیض یا سفارشات خاص مسئولان به سود افراد خاص باشیم. اگر مسئولان منطقه واقعا کار و تلاش کنند، زمینه کار و بهبود اوضاع وجود دارد و از مرکز کشور بودجه نیز می‌آید. باید بگویم ایران کشوری قوی و ثروتمند است و علی‌رغم تحریم‌ها هنوز هم وضعیت آن خوب است و همه چیز وجود دارد».

این روحانی اهل سنت در پایان تاکید کرد: «کسانی که به مجلس می‌روند باید به حرف خود عمل کنند و مردم را به انتخاب خود امیدوار کنند. در غیر این صورت فرق نمی‌کند چه کسی به مجلس می‌رود. مسئولان باید بدون چشم‌داشت و صرفا برای جامعه تلاش کنند».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب