دکتر اوان کولمن: تروریسم دیجیتال خطرناک است

  • ۳ سال قبل

ترجمه از: دیدبان حقوق بشر کردستان ایران

دکتر اوان کولمن، تحلیلگر امور تروریسم در شبکه ان.بی.سی. آمریکا، به موضوع تروریسم دیجیتال می‌پردازد و آن را خطرناک می‌داند. با توجه به استفاده گسترده گروههای تروریستی از رسانه‌ها اعم از تلویزیون، فضای مجازی برای ترویج اهداف تروریستی، جذب اعضا و آموزش افراد، ضرورت کنترل موثر بر این رسانه ها بیش از پیش احساس می‌شود. دکتر کولمن در مورد خودتنظیمی افراد در استفاده درست برای تشخیص مطالب معتبر در رسانه‌ها و تاثیر آن بر هماهنگی لازم می‌گوید:

“فکر می کنم خودتنظیمی خیلی مهم است چون در رسانه‌های فرصت‌های زیادی وجود دارد و این فرصت‌ها الزاما به نفع دولت آمریکا یا کشورهای دیگر نیست. صرف این که آن اطلاعات مهم و برای ارتقای جامعه باشد مهم است. باید فواید آن برای جامعه را در نظر گرفت. اگر خود ما خودتنظیمی را رعایت نکنیم در این صورت دولت وارد عمل می شود و اطلاعات مورد نظر خود را تحمیل می‌کند. به عنوان نمونه در مورد جنگ عراق همیشه شاهد تصویری یک طرفه در اطلاعات ارائه شده توسط دولت آمریکا هستیم. در حالی که می‌دانیم این جنگ ابعاد مختلف دارد. متاسفانه بیشتر رسانه‌ها از مسیری که باید طی کنند بسیار دور هستند. به ویژه در مورد پوشش مطالب مربوط به تروریسم برخورد دوگانه دارند.

این کارشناس امور تروریسم در مورد قدرت رسانه‌ها در شکل‌دهی سیاست دولت‌ها در زمینه امنیت افزود:

“شکی نیست رسانه‌ها در آمریکا و در جهان سهم مهمی در شکل‌دهی سیاست امنیتی دولت‌ها دارند. بخشی به خاطر این است سیاستمداران تلویزیون تماشا می‌کنند اما بخش مهم این است مردمی که رای می‌دهند شبکه‌ها را تماشا می‌کنند. لذا اطلاعات زیادی یاد می‌گیرند و از این طریق نوع سیاست را در انتخابات در پیش می‌گیرند. این که این تاثیر مستقیم است یا غیرمستقیم یا خوب است یا بد بحثی دیگر است. هر رسانه‌ای نیز باید تلاش کند ایدئولوژیک نباشد اما مثلا در رسانه‌هایی مانند فاکس نیوز این ایدئولوژیک بودن دیده می‌شود. باید مرز بین واقعیت و نظر رعایت گردد.”

لینک فایل ویدیویی:

https://www.youtube.com/watch?v=KSt9LuZQn1c

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب