فعال سیاسی کرد به دیدبان حقوق بشر کردستان ایران: خانواده طالبانی ضد کرد است

  • ۴ سال قبل

با توجه به تشدید و روند رو به تعمیق اختلافات دو حزب حاکم بر اقلیم کردستان، پارتی به رهبری مسعود بارزانی و یکتی به رهبری خانواده جلال طالبانی، بحث و گفتگو در این زمینه نیز در محافل مختلف اقلیم کردستان جریان دارد. اقلیم کردستان اکنون با بحران شدید اقتصادی مواجه است و حتی حقوق کارمندان به ویژه معلمان را با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌کند. در آخرین تظاهرات معلمان در دهوک نیز، استاندار آن منطقه به صورت علنی یکتی و رئیس آن لاهور شیخ جنگی را به دست داشتن در این تظاهرات با هدف تضعیف پارتی متهم کرد.

طیار خالد از فعالان سیاسی اقلیم کردستان و طرفدار پارتی در این زمینه به دیدبان حقوق بشر کردستان ایران گفت: “مشکلات و اختلافات بین پارتی و یکتی جدید نیست و به چند دهه قبل بر می‌گردد که جلال طالبانی هنوز عضو پارتی بود و از آن جدا نشده بود”.

این فعال سیاسی کرد که از طرفداران اصلاحات در اقلیم کردستان است معتقد است برای رهایی از بحران فعلی اقتصادی بایستی همه افراد و گروههای اقلیم کردستان از دولت کنونی مسرور بارزانی حمایت کنند اما یکتی را عامل سنگ‌‌اندازی بر سر برنامه‌های اقلیم کردستان معرفی می‌کند و می‌گوید: “این اصلاحات در صورتی می‌تواند موفق شود که احزاب عمده اقلیم کردستان از جمله یکتی نیز همکاری جدی داشته باشند اما می‌دانیم نه تنها همکاری نمی‌کند بلکه مانع‌تراشی نیز می‌کند و با بغداد علیه حکومت اقلیم کردستان فعالیت می‌نماید”.

آقای خالد با ابزار نگرانی از وضعیت معیشتی مردم اقلیم کردستان می‌گوید: “سران یکتی از لاهور شیخ جنگی تا بافل طالبانی و خود پدرش یعنی جلال طالبانی همیشه جاش بوده‌اند و هستند و هرگز ندیده‌ایم منافع مردم کرد را به منافع حزبی و خانوادگی خود ترجیح دهند. این خانواده از همان آغاز دشمن کردها بوده و است لذا نمی‌توان انتظار اصلاح در رفتار آنان داشت.”

این فعال سیاسی کرد هدف و برنامه یکتی به ویژه در دوره رهبران جدید را “نابود کردن دستاوردهای مردم کرد در اقلیم کردستان” توصیف می‌کند و خواهان هوشیاری مسئولا اقلیم شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب