فرمانده سابق پ.ک.ک.: «سازمان پ.ک.ک. همان داعش دوم است»

  • ۳ سال قبل

ترجمه از: دیدبان حقوق بشر کردستان ایران

 

یک فرمانده سابق ی.پ.ش./ی.پ.ژ. که از پ.ک.ک. جدا شده از رفتار و اقدامات این گروه می‌گوید. او ‌می‌گوید  آنچه پ.ک.ک. در شنگال می‌کند، داعش نیز مرتکب نشده است. این فرمانده سابق افزود:

«چند ماه پس از دستور قتل عام کردهای ایزدی توسط داعش، من نیز به یگان‌های مدافع شنگال (ی.پ.ش.) پیوستم. تصور می‌کردم واقعا برای خدمت به ایزدی‌ها آمده‌ام. من متوجه شدم ی.پ.ش. داعش دوم است. دیدم وقتی با هزار مصیبت وقتی کودکی یا دختری را از دست داعش نجات می‌دهیم، سپس به دست پ.ک.ک. می‌افتند و در شرایط بدتری قرار می‌گیرند.»

از طرف دیگر این فرمانده سابق می‌گوید «بسیاری از زنان و دخترانی که از دست داعش آزاد شدند، اکنون در قندیل هستند. کودکان به ویژه دختران کم سن و سال را برای کارهای ناشایست مورد استفاده قرار می‌دهند. کودکان 14-13 ساله را از اینجا می‌ربایند و به قندیل می‌برند. کارهای زشت را به آنان می‌سپارند. آنان را در گروهان موسوم به «نامیران» یعنی گروهان عملیات انتحاری می‌فرستند.»

«پ.ک.ک. کودکان ایزدی را پس از آموزش برای کشتن غیرنظامیان در ایران می‌فرستد»

 

این فرمانده سابق پ.ک.ک. که اکنون در یک کمپ و زیر یک چادر و در شرایط بد قرار دارد از جامعه جهانی می‌خواهد به داد زنان و کودکان ایزدی اسیر در دست پ.ک.ک. برسند. او می‌گوید:

«حدود 400 نوجوان و جوان ایزدی را در شنگال بردند. حدود 70 نفر توانستند فرار کنند و برگردند اما این روند را ادامه می‌دهد. آنان را در قندیل آموزش می‌دهند و برای اقدامات تروریستی به ایران یا ترکیه می‌فرستند. هر کدام را متناسب با هدف مورد نظر میان مردم غیرنظامی‌می‌فرستند خواه عملیات انتحاری باشد خواه تیراندازی. من از همه به ویژه جامعه جهانی می‌خواهم پ.ک.ک. را از شنگال اخراج کنند.

یک عضو دختر نیز در این مصاحبه می‌گوید:

«توانستم از دست پ.ک.ک. نجات یابم اما نمی‌دانم چه کنم تا بتوانم دوستانم را نیز از دست این گروه رها سازم. آینده آنان تاریک و نامعلوم است. او در مورد زندگی خود در پ.ک.ک.»

او در ادامه می‌گوید:

«ما را گرفتند و گفتند به قندیل می‌بریم. مقاومت کردیم اما دست و پای ما را بستند و به زور بردند. یک نفر را نیز تعیین کردند تا مسئول ما باشد. اطاعت محض از دستورات او اجباری بود. پس از آن ما را به جایی دیگر بردند. قصد داشتند مورد تجاوز قرار دهند. فریاد زدیم و تلاش کردیم فرار نماییم. من موفق شدم اما بقیه دوستانم نتوانستند.»

تعداد دیگری از اعضای سابق پ.ک.ک. می‌گویند آنچه این گروه در شنگال کرده حتی داعش نیز نکرده است. لذا می‌گویند همه ایزدی‌ها باید متحد شوند تا به هیچ وجه شنگال تحت کنترل پ.ک.ک. نماند.

لینک مصاحبه:

https://www.youtube.com/watch?v=8yk7Exz4HME

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب