عمر کابلان: حمایت آمریکا از پ.ک.ک حمایت از تروریسم است

  • ۴ سال قبل

عمر کابلان طی گفتگویی به معرفی پ.ک.ک پرداخته و با استناد به گزارش‌های وزارت خارجه آمریکا و عفو بین‌الملل می‌گوید «حمایت آمریکا از پ.ک.ک در سوریه حمایت از تروریسم می‌باشد». این کارشناس سیاسی در ادامه افزود: «پ.ک.ک در لیست تروریستی آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد و تاکنون بیش از 40 هزار نفر را به قتل رسانده است. این سازمان از سال 1984 تاکنون به استفاده از کودک‌سرباز، پاکسازی قومی و دیگر جنایات جنگی متهم شده است. برخلاف القاعده، این گروه از طریق شاخه‌های خود در مناطق مختلف دست به اقدامات تروریستی می‌زند».

وی به گزارش استنفورد ارجاع داده که می‌گوید، «پ.ک.ک. سابقه همکاری با دیگر گروه‌های تروریستی مانند ببرهای تامیل را دارد که در سریلانکا فعالیت داشت. فقط در یک مورد پ.ک.ک. با انفجار بمب در آنکارا، مرکز ترکیه، 38 نفر را کشت و بیش از 100 نفر را زخمی کرد. تاک (شاهین‌های آزادی کردستان) شاخه‌ای از پ.ک.ک مسئولیت آن را قبول کرد. این گروه در سال 2004 تاسیس شد. سحر دمیر عضو پ.ک.ک این اقدام تروریستی را انجام داد. گزارش‌ها نشان می‌دهد او در سوریه و توسط ی.پ.گ آموزش دیده بود».

عمر کابلان خاطرنشان ساخت: «عبدالله اوجالان در سال 1999 دستگیر شد و گروه خود را وارد بحرانی عمیق کرد. پ.ک.ک در کنگره سال 2002 خود به کادک (کنگره آزادی و دموکراسی کردستان) تغییر نام داد. عبدالله اوجالان همچنان از زندان پ.ک.ک را هدایت کرد. شاخه‌های مختلف آن تشکیل شد: پ.ی.د برای سوریه، پ.چ.د.ک برای عراق و پژاک برای ایران. طلال سلو، فرمانده ارشد ی.پ.گ و سخنگوی سابق نیروی سوریه دموکراتیک که در سال 2017 فرار کرد می‌گوید همه این شاخه‌ها یکی و همان پ.ک.ک می‌باشند».

کابلان به نقل از طلال سلو می‌گوید: «نخست برای عضویت به جیش ثوار در عفرین دعوت شدم. قبول کردم. در سال 2015 مسئول گردان‌های ترکمن بودم. اما تصمیم از پ.ک.ک بود و گفتند باید به نیروی سوریه دموکراتیک بروم. اولین دیدارم با فرمانده منطقه‌ای پ.ک.ک شاهین جیلو  (مظلوم عبدی) بود».

این کارشناس سیاسی افزود: «نیروی سوریه دموکراتیک همان ی.پ.گ است که با کمک تسلیحاتی آمریکا با داعش می‌جنگد. داشتن پول سبب ادامه عملیات پ.ک.ک شده و طبق گزارش پلیس اروپا (یوروپل) در سال 2017 پ.ک.ک در ترانزیت و قاچاق مواد مخدر از آسیا به اروپا فعالیت گسترده‌ای دارد. همچنین، حجم زیادی از پول را از کردهای ساکن اروپا به ویژه آلمان اخاذی می‌کند. یک چنین گروهی توسط آمریکا آموزش می‌بیند و تسلیح می‌شود».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب