روزنامه نگار کرد در گفتگو با دیدبان حقوق بشر کردستان ایران: پارتی آزادی بیان را سرکوب می‌کند

  • ۴ سال قبل

با توجه به تشدید بحران‌های سیاسی و اقتصادی در اقلیم کردستان، روز به روز بر انتقادات و اعتراضات علیه حکومت اقلیم کردستان افزوده می‌شود و آن را حکومت حزبی، قبیله‌ای و خانوادگی می‌دانند. در حالی که بغداد حکومت اقلیم کردستان را به عدم اجرای تعهدات نفتی خود متهم می‌کند و بر این اساس بودجه اقلیم را قطع نموده، پرداخت حقوق کارمندان با تاخیر چند ماهه مواجه است، سوران عمر از  نمایندگان کومل اسلامی مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان را به فساد گسترده مالی متهم کرد.

سوران عمر

از امید حاجی بروشکی، روزنامه‌نگار و مجری تلویزیون در اقلیم کردستان، در مورد دلیل دخالت سریع پارتی و لغو مصونیت پارلمانی سوران عمر پرسیدیم. این روزنامه‌نگار کرد در پاسخ به دیدبان حقوق بشر کردستان ایران آن را یک “سناریو” خواند که هدفش سرکوب “صدای حقیقت” است. در حالی که مصونیت پارلمانی و سوال کردن از نخست وزیر از وظایف نماینده مجلس است، واکنش پارتی در لغو مصونیت و تلاش برای محاکمه این نماینده سبب خشم بسیاری شده است.

امید حاجی بروشکی می‌گوید: “لغو مصونیت پارلمانی با این شیوه و سیاق، آن هم علیه فقط یک نماینده، نشان می‌دهد فقط یک سناریوی حزبی یعنی حزب دموکرات کردستان (پارتی) است و نه بیشتر. هدف پارتی از این واکنش‌های تند سرکوب آزادی بیان و خفه کردن صدای حقیقت است.”

این روزنامه‌نگار هدف دیگر پارتی از این اقدامات را رفع هر گونه خطر از سر راه “حاکمیت خود در اقلیم کردستان” عنوان کرد تا قدرت از دست اعضای خانواده بارزانی خارج نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب