جان پل روئیلر: پ.ک.ک می تواند در اروپا حمام خون به راه بیندازد

  • ۴ سال قبل

جان پل روئیلر، مدیر «مرکز ژنو برای تحلیل آموزش تروریسم»طی مصاحبه‌ای به تهدید جدی پ.ک.ک برای اروپا اشاره کرد و گفت «پ.ک.ک. تهدیدی برای اروپاست و هنوز هم افراد را از اروپا جذب می‌کند. ما اسناد کافی و قوی داریم که تعداد زیادی از افرادی که پ.ک.ک جذب می‌کند، کُرد نیستند. اگر به توئیتر نگاهی بیندازید، یا در شبکه‌های تلویزیونی وابسته به این گروه خواهید دید پ.ک.ک/ی.پ.گ تا چه حد تبلیغات می‌کند. حتی برای کشته‌های اروپایی خود مراسم برگزار می‌کنند و آنان را به اصطلاح خود شهید می‌نامند».

این کارشناس امور امنیتی در ادامه افزود: «به عنوان نمونه، تعدادی از این جنگجویان خارجی در ی.پ.گ اهل بریتانیا بوده‌اند. از این نیز تعدادی سربازان سابق بریتانیا بودند که در خاورمیانه سابقه جنگ داشتند. اینان کشته شده و به عنوان شهید در اروپا برای آنان مراسم برگزار کرده‌اند.  باید بگویم ما اکنون با یک سازمان بسیار باتجریه خطرناک تروریستی در جهان مواجه هستیم که در این بخش از جهان یعنی اروپا گسترش می‌یابد»

آقای روئیلر خاطرنشان ساخت: «اگر این سازمان فردا تصمیم بگیرد می‌تواند از طریق این افراد جنگجوی آموزش‌دیده و برگشته به اروپا این قاره را به حمام خون تبدیل کند. همیشه این توانایی تروریستی را داشته است. این ظرفیت تروریستی را هم در ترکیه و هم در سطح جهانی ایجاد کرده است».

وی به قدرت مالی پ.ک.ک اشاره کرده و می‌گوید: «پ.ک.ک پول را از افراد به شیوه‌های مختلف مانند اخاذی می‌گیرد و با نام افراد مختلف و در مقادیر کمتر به خاورمیانه منتقل و در آنجا به صورت یکجا برداشت می‌کند تا صرف اقدمات تروریستی خود نماید. متاسفانه این ظرفیت جمع‌آوری پول در اروپا هنوز وجود دارد».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب