جابر تنها یک بچه دبیرستانی هفده ساله بود

  • ۲ سال قبل

برادر جابر مولودی یکی از قربانیان سیاست پژاک اخیرا در گفتگو با دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، با گلایه از مسئولین دولت ایران و همچنین آسایش عراق در جهت عدم رسیدگی درست بر مسئله فریب و ربایش پ.ک.ک و پژاک اظهار داشت که:

زمانی که جابر ناپدید شد همه جا را به دنبال او گشتیم اما وقتی خبری پیدا نکردیم به اعضای پژاک مشکوک شدیم چونکه در مناطق ما گاهی اوقات جولان می‌دادند و وارد روستا ها می شدند، زمانی که پیش آنها رفتیم سراغ برادرم را گرفتیم خودشان هم قبول کردند که جابر به عضویت آنها در آمده است اما تاکید کردند که دیگر به دنبالش نگردیم چون امکان ندارد بتوانیم او را ببینیم و یا حتی بازگردانیم.

شرایط اقتصادی مناسبی هم نداشتیم که بتوانیم به عراق برویم تا خبر دقیق تری پیدا کنیم.

چند سال گذشت که فقط عکس و مشخصات او را به عنوان کشته شده در ترکیه از رسانه‌های پ.ک.ک مشاهده کردیم، و تا به امروز نه تماسی با ما گرفته اند و نه کوچکترین خبری از نحوه کشته شدنش.

حتی محل دفن شدن جابر را هم به ما اطلاع ندادند.

یکی از مشکلات جدی دهها خانواده کرد ایرانی این است از سرنوشت کودکان، نوجوانان و جوانان خود خبر ندارند. آنان پس از سال ها هنوز نمی‌دانند فرزندانشان زنده اند، کجا هستند؟ مرده‌اند، کجا دفن شده اند؟

جابر مولودی نیز یکی از جوانان کرد است که خانواده‌اش در حسرت دیدنش نشستند اما سرانجام و آن هم از طریق رسانه‌ها مطلع شدند پسرشان در درگیری با ارتش ترکیه کشته شده است.

چرا با ارتش ترکیه؟ پژاک شاخه پ ک ک است و با فریب همه حتی اعضا و هواداران خود مدعی است سازمانی مستقل می باشد اما در اصل با فریب یا ربودن و یا با زور کودکان و جوانان کرد ایرانی مناطق مرزی را به کوهستان می‌برد. پس از آموزش مقدماتی نظامی راهی جنگ در ترکیه و یا سوریه می‌کند. این افراد با سلاح‌های ساده در برابر ارتش ترکیه خیلی زود کشته می‌شوند. پژاک حتی برای کشته‌‌‌‌های خود نیز ارزش قائل نیست و مرگ آنان را به اطلاع خانواده نمی‌رساند و بدون دفن کردن رها می‌کند و می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب