بنیامین جابلوکی: گروه‌های تروریستی با شستشوی مغزی ذهن را از نو برنامه‌ریزی می‌کنند

  • ۳ سال قبل

انتخاب فرد و قرار دادن او در معرض تکنیک‌های خاص در طی مدتی طولانی با هدف تغییر ذهن او، این همان چیزی است که کارشناسان شستشوی مغزی می‌نامند. به‌عبارتی دیگر، ذهن را از نو برنامه‌ریزی می‌کنند.

پرفسور بنیامن جابلوکی، یکی از اساتید برتر جهان در زمینه شستشوی مغزی، در گفتگو با شبکه اسکای نیوز گفت:

«جامعه واقعا می‌داند این چه کاری است. وجود این نیرو و قدرت آن را درک می‌کند. شستشوی مغزی در تغییر فرد و خلق آنچه عامل تاثربرانگیز می‌نامیم شدیدا موثر است. فردی تاثربرانگیز به کسی می‌گوییم که به آنچه گروه یا رهبر گروه دستور می‌دهد کاملا عمل می‌کند، بدون این که به آن فکر نماید».

پرفسور جابلوکی می‌گوید:

«این تکنیک‌ها در طی سال‌ها توسط فرقه‌ها تکمیل شده‌اند و اکنون گروه‌های تندرو و افراطی از آن استفاده می‌کنند. هدف از این اقدام رادیکال کردن اعضای جذب شده می‌باشد. تشویق آنان برای قربانی کردن خود به نام فرقه، گروه، سازمان و غیره است». به گفته پرفسور لاکی این پروسه چند ماه و گاهی چند سال طول می‌کشد.

یکی از اعضای سابق گروه‌های تندرو که در معرض ششستشوی مغزی قرار داشت اکنون به عنوان آکادمیسین در این زمینه مطالعه می‌کند. وی می‌گوید:

«همیشه برای خوب یا بد جلوه دادن موضوعی یا چیزی دلیلی برای توجیه می‌آورند. کاریزما نیز در این زمینه مورد استفاده قرار می‌گیرد و ذهن را از نو می‌نویسند. تلاش می‌کنند در فرقه‌های دینی فرد رهبر را مورد حمایت خدا معرفی کنند و از دید اعضا فردی مقدس می‌شود. این امر به مرحله‌ای می‌رسد که حتی تصور مخالفت با او نیز در ذهن نمی‌گنجد».

پروفسور جابلوکی در ادامه می‌گوید:

«حتی اگر از دیدن افراد مذهبی نیز به موضوع نگاه کنیم، این اقدام، آزادی انتخاب را نقض می‌کند. دولت‌ها باید به موضوع شستشوی مغزی افراد توسط گروه‌های افراطی توجه فوری کنند. اما نفوذ در گروه‌های مخفی و مبارزه با روش‌های آنان در این زمینه کار آسانی نیست».

لینک فایل ویدیویی:

https://www.youtube.com/watch?v=fk1jzNC-HO4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب