ابراهیم بدل: 5 سال  پیش پ.ک.ک. دخترم را ربود…

  • ۳ سال قبل

ابراهیم بدل، شهروند کرد ایزدی، یکی از دهها کسانی است که قربانی حضور غیرقانونی پ.ک.ک. در شنگال شده‌اند. پس از آن که داعش به این منطقه حمله و پیشمرگه‌های اقلیم کردستان نیز فرار کردند، پ.ک.ک. از خلا قدرت استفاده کرد و در این منطقه مستقر شد. تاکنون دهها کرد ایزدی طی گزارش‌ها و مصاحبه‌های مختلف خواهان خروج این گروه مسلح از شنگال و برگرداندن کودکان ربوده شده خود توسط پ.ک.ک. شده‌اند.

ابراهیم بدل طی گفتگویی اعلام کرد دخترش 5 سال پیش توسط پ.ک.ک. ربوده شده است و افزود: “دخترم 17 ساله بود. دولت در این منطقه حضور نداشت. پ.ک.ک. با میل خود رفتار می‌کرد. بارها دختران و پسران را با زور با خود می‌برد تا در قندیل آموزش دهد. دخترم نسیمه را نیز ربود. هر قدر التماس کردم جواب رد دادند. از 5 سال پیش تاکنون نمی‌دانم دخترم کجاست.”

این کرد ایزدی ضمن انتقاد از عملکرد اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق می‌گوید: “پ.ک.ک. یک گروه عراقی نیست چرا باید در شنگال خیلی راحت جولان دهد. تعجب می‌کنم چرا اقلیم کردستان و بغداد با آن مقابله نمی‌کنند. دهها خانواده مثل من بدبخت شده‌اند. من از 5 سال پیش برای برگرداندن دخترم به همه جا سر زدم اما حتی پ.ک.ک. نمی‌گوید دخترم کجاست، زنده است یا مرده. از دادن کوچکترین اطلاعات در مورد دخترم خودداری می‌کند. این وضعیت غیرقابل‌تحمل است. لازم است حکومت به این وضعیت پایان دهد.”

گفتنی است طبق قوانین بین‌المللی مرتبط با ارتش‌ها و گروههای مسلح دولتی و غیردولتی، استفاده از افراد زیر 18سال به عنوان سرباز در حکم کودک سرباز و جنایت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب