پدر تیمور فرجی: پژاک فرزندم را فریب و به کشتن داد/ جنازه فرزندم کجاست؟

  • ۲ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، تیمور فرجی یکی از اعضای گروه پژاک/ پ.ک.ک بود که سرانجام در جنگی که هیچ ربطی به ایران و کردهای ایران نداشت، کشته شد.

او قربانی دشمنی پ.ک.ک با ترکیه شد و مانند هزاران عضو ایرانی این گروه تروریستی، سرانجام جان خود را در این مسیر بی‌حاصل از دست داد.

 

 

پدر تیمور در جدیدترین مصاحبه خود با دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، تاکید کرد پژاک فرزندش را فریب داده است. ناصر فرجی به خبرنگار ما گفت: من به عنوان یک پدر همیشه سعی کردم فرزندانمان را در رفاه و آرامش بزرگ کنم. اکنون نیز با سن زیاد و کهولت کار می‌کنم و شصت وپنج سال دارم. تیمور یکی از ۵ پسر من بود که فریب پژاک/ پ.ک.ک را خورد و در نهایت نیز متاسفانه کشته شد».

بیشتر بخوانید:

پرونده دیدبان حقوق بشر کردستان ایران در مورد تیمور فرجی

 

وی در مورد دلایل عضویت تیمور در پژاک گفت: ابداً؛ پسرم بعد از اینکه از سربازی معاف شد، برای کار به سلیمانیه رفت. او به عنوان پسری آرام، امکان ندارد عضو پ.ک.ک شود و به همین دلیل نیز با الفاظ مختلف او را فریب داده‌اند. اکنون نیز حال مادر او بسیار بد است. ما هنوز جنازه تیمور را ندیدیم. چرا پسر من باید در جنگ با ترکیه کشته شود؟ پ.ک.ک و ترکیه به من و تیمور چه ارتباطی دارند؟

 

 

در تمام مدت غیبت وی، یک بار هم نشد او را ملاقات کنیم. زندانی محکوم به اعدام هم حق ملاقات دارد؛ اما پ.ک.ک/ پژاک، ما را از دیدن تیمور و شنیدن صدای او محروم کرد. این چه خدمتی به خلق کُرد است؟ بیش از ۱۵ ماه از مرگ فرزندم می‌گذرد! جنازه او کجاست؟ به چه شکل کشته شده است؟ چرا پژاک، در این موارد سکوت کرده است؟ تکلیف مادر وی چیست؟

گفتنی است روز ۵ خرداد ۱۳۹۹، خبرگزاری فرات ارگان رسمی پ.ک.ک خبر داد که فردی به نام تیمور فرجی با کد سازمانی «عگید آویَر» متولد سنندج به تازگی کشته شده است. خبرگزاری فرات اعلام کرده است که تیمور فرجی در جنگ ارتش ترکیه با گروه پ.ک.ک در روزهای ۱۴ تا ۱۶ مه کشته شده است. رسانه‌های پ.ک.ک محل کشته شدن وی و دیگر اعضای پ.ک.ک را منطقه «بستا» در استان «شرناخ» (جنوب شرقی ترکیه) اعلام کرده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب