پارتی بر نماینده مجلس فشار می آورد تا مانع تحقیق در فساد مالی آن شود

  • ۴ سال قبل

سه‌رکه‌فت شمس نماینده کرد از “حرکت آینده” در پارلمان عراق تحت فشار شدید تیم مسرور بارزانی قرار دارد. تبلیغات رسانه‌ای و در فضای مجازی علیه این نماینده بسیار مسخره‌اند و او را همجنس‌باز، هرزه و خائن و غیره می نامند. دیدبان حقوق بشر کردستان ایران تصمیم گرفت در مورد دلیل این حملات کودکان پرس و جو کند. شنیار  انور، همسر سه‌رکه‌فت شمس که یک بنیاد مدافع حقوق زنان را در واشنگتن اداره می‌کند به دیدبان حقوق بشر کردستان ایران دلیل موضوع را توضیح داد.

وی گفت همسرش شمس و غالب محمد علی هر دو در بغداد نماینده هستند و موظف به تحقیق در مورد فساد در اقلیم کردستان شده‌اند. پس از تحقیقات، ثابت شده حکومت اقلیم و دو حزب عمده حاکم مسئول این فساد هستند. اکنون تیم پارتی تلاش می‌کند تا آنان را مورد فحاشی و تهدید قرار دهد.

وی افزود: “من می‌دانم بیان سامی عبدالرحمن یکی از نمایندگان اقلیم کردستان در واشنگتن موظف شده در مورد زندگی خصوصی ما اطلاعات کسب کند. اما تیم بارزانی از خطوط قرمز رد شده و این هشداری است به آنان. می دانم فحاشی و تخریب علیه من و همسرم را آغاز کرده اید. این اقدامات را متوقف کنید.”   

شنیار انور در ادامه گفت: “من به زندگی خصوصی پسران بارزانی در آمریکا دسترسی دارم، می‌دانم به کدام کلوب می‌روند، چه خانه‌ها و ماشین‌های لوکس دارند. بیش از آن که تصور می‌کنید از کارهای کثیف‌تان مطلع هستم. می‌توانم زندگی شما در واشنگتن را به جهنم تبدیل کنم. می‌توانم لابی شما در واشنگتن را به هم بزنم. بیان رحمان دست از این کارها بردارید و گرنه باید منتظر عواقب آن باشید. شما نمی‌توانید به شهروندان آمریکایی زیان برسانید در حالی که شبه ‌نظامیان شما با مالیات شهروندان آمریکایی از جمله من تامین مالی می‌شوند.”

خانم شنیار انور عصبانی است. او می‌گوید فساد پارتی و اقلیم کردستان فقط به خاک عراق محدود نیست و به افشاگری این فساد توسط همسرش در واشنگتن کمک خواهد کرد. “من گزارشی 8 صفحه‌ای از تهدیدات پارتی/اقلیم کردستان آماده کرده‌ام. با دفاتر اعضای کنگره از جمله دان بیر، سناتور تیم کین صحبت کرده‌ام. به به صورت خلاصه‌وار به آنان اطلاع دادم. دیگر مراکز دولتی آمریکا در حال بررسی شکایت مجرمانه علیه بیان سامی رحمان هستند که در زندگی ما جاسوسی می‌کند.

وی در ادامه گفت: “با مجموعه‌هایی از دولت آمریکا همکاری خواهم کرد تا در مورد فسادهای گسترده‌تری توسط پارتی و اقلیم تحقیق کنند مواردی که با منافع آمریکا مرتبط هستند. افراد و شرکت‌های بزرگی در این موارد دخیل‌اند. احتمالا موارد پولشویی نیز باشد. ما کار خود را متوقف نخواهیم کرد. گزارش مفصل و مستند نقض حقوق بشر، سواستفاده، موارد قتل زنان و سرکوب کردن مخالفان توسط اقلیم کردستان به اطلاع اعضای کنگره آمریکا خواهد رسید. پول مالیات برای مردم کردستان است نه برای واحدهای جنایتکار پارتی و اقلیم کردستان.”  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب