مراد آسلان: پ.ک.ک فقط 313 کودک‌سرباز در سال 2019 جذب کرده است

  • ۴ سال قبل

مراد آسلان، کارشناس مسائل امنیتی، در گفتگویی اعلام کرد پ.ک.ک/ی.پ.گ با عضویت کودکان به عنوان جنگجو همچنان به نقض حقوق کودکان ادامه می‌دهد و بدین‌ترتیب طبق حقوق بین‌الملل مرتکب جنایت جنگی می‌شود.

این استاد دانشگاه به گزارش سازمان ملل در مورد کودک‌سربازان در ی.پ.گ. در سال 2019 اشاره کرد که می‌گوید تعداد 313 کودک فقط در طی یک سال ربوده، فریب داده و به عنوان سرباز مورد استفاده قرار گرفته‌اند در حالی که اینان فقط موارد گزارش و تایید شده است. از این تعداد، 126 دختر کودک هستند که 20 نفرشان زیر 15 سال بودند. حداقل 25 نفر از این تعداد زخمی، کشته یا مفقود شده‌اند.

مراد آسلان می‌گوید: دلیل عمده تمرکز پ.ک.ک بر کودکان این است که کودکان راحت‌تر فریب می‌خورند و باور می‌کنند. همچنین وقتی در معرض ایدئولوژی این سازمان قرار می‌گیرند نسبت به افراد بزرگسال زودتر شست‌وشوی مغزی داده می‌شوند.

این کارشناس امنیتی افزود: اگر دقت کنیم، اکثریت ترکیب کودک‌سربازان در این سازمان از مناطق فقیر و توسعه نیافته هستند. تقریبا بیسواد یا کم‌سواد هستند و در مواردی نیز در جنوب شرقی ترکیه، پ.ک.ک به صورت علنی هر خانواده را وادار می‌کند مبلغ 30 هزار لیره ترک بپردازد. این مبلغ برای خانواده‌ها قابل پرداخت نیست لذا به زور یکی از کودکانشان را می‌برند. موقعیت جغرافیایی نیز سبب شده تا این سازمان بتواند در مناطق کوهستانی حضور و تحرک داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب