سیاستمدار کرد به دیدبان حقوق بشر کردستان ایران گفت: پژاک از پان‌ترکیست‌ها حمایت می‌کند

  • ۴ سال قبل

ابراهیم گوچلو، سیاستمدار کرد ترکیه، در گفتگو با دیدبان حقوق بشر کردستان ایران گفت: “حملات ترکیه به مناطق مختلف اقلیم کردستان ادامه پروژه مشترک ترکیه و پ ک ک است چون این سازمان به نام کردها راه را برای اجرای سیاست های توسعه طلبانه ترکیه باز می‌کند.”

این سیاستمدار کرد در ادامه با اشاره به سابقه اقدامات ضدکردی پ ک ک افزود: “ترکیه از طریق پ ک ک سیاست‌های خود در کشورهای همسایه و دارای مردم کرد به پیش می‌برد. در سوریه و عراق شاهد حضور نظامی ترکیه هستیم و این به بهانه حضور پ ک ک می‌باشد در حالی که پ ک ک در داخل خود ترکیه نیز حضور گسترده‌ای دارد و حتی شاخه سیاسی آن در پارلمان ترکیه است.”

گوچلو در مورد فعالیت پان‌ترکیست های مورد حمایت ترکیه نیز افزود: “اگر دقت کنیم، پ ک ک/پژاک به فعالیت‌های پان ترکیست‌های مورد حمایت ترکیه واکنش نشان نمی‌دهد. چون دراصل هر دو پروژه ترکیه را به پیش می‌برند این به شکلی و آن به شکلی دیگر.”

آقای گوچلو همچنین گفت: “فعالیت و اقدامات پ ک ک/پژاک بجز زیان و ضرر هیچ سودی برای کردها ندارد. پ ک ک می‌داند از نظر نظامی قدرت مقابله با ترکیه را ندارد اما عمدا با آن می‌جنگد تا از این طریق بیشتر کردها را به کشتن بدهد و مناطق کردنشین حتی در عراق و سوریه را ویران نماید. سابقه پ ک ک در این زمینه علنا ثابت می‌کند چون پ ک ک در اصل یک پروژه دولت ترکیه است تا اقدامات آن قابل توجیه باشد.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب