سکوت مرگبار پژاک در مورد سرنوشت دیار جهان‌بخش

  • ۴ سال قبل

به گزارش دیدبان حقوق بشر کردستان ایران و به نقل از منابع محلی در اقلیم کردستان عراق و پنجوین، همچنان اخبار نگران‌کننده‌ای از تلفات پژاک در مقرهای غیراستاندارد این گروه و بر اثر سقوط بهمن و مدفون شدن اعضای ایرانی آن منعکس می‌شود. این در حالی است که پژاک همچنان در این مورد سکوت کرده است و احتمالاً قصد دارد این نیروهای ایرانی را به عنوان کشته‌شدگان حملات ترکیه البته در آینده معرفی نماید تا از مسئولیت فرار کند.

در گزارش مستند و متقن دیدبان حقوق بشر کردستان ایران اعلام شده بود که شماری از نوجوانان و جوانان ایرانی در مقرهای پژاک و غارهای غیراستاندارد این گروه بر اثر بهمن و برف سنگین، مدفون و کشته شده‌اند و این امر باعث بروز واکنش‌ها و سوالات متعددی در اقلیم کردستان عراق و مناطق کردنشین ایران شده است. دیدبان برای بررسی بیشتر این موضوع و ادامه تحقیقات خود و همچنین طرح سوال از مسئولان پژاک در مورد سرنوشت این کودکان و نوجوانان، به سراغ اعضای خانواده این افراد رفته است. این امر در چندین مرحله و پس از پیگیری‌های فراوان میسر شده است.

بیشتر بخوانید: سلمان مرادی، عضو ایرانی پژاک، کجاست؟

دیار جهان‌بخش، (متولد 1382- ارومیه)یکی دیگر از قربانیان پژاک است. تحصیلات او تا مقطع دوم راهنمایی می‌باشد. پدر وی، آقای ظاهر جهان‌بخش در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار دیدبان حقوق بشر کردستان ایران از نحوه فریب/ جذب فرزند خود کاملاً اظهار بی‌اطلاعی کرد. او افزود: «همسرم دو بار به اقلیم کردستان سفر و با مسئولان پ.ک.ک/پژاک در کوهستان قندیل دیدار کرد. حتی پسرش را در آن نزدیکی دید، اما مسئولان پ.ک.ک مانع دیدار آنها شدند». او گفت ماجرای فریب فرزند خود توسط پژاک را به نیروهای دولتی اطلاع داده است و قصد دارد از طریق نهادهای قضایی و همچنین پیگیری دیدبان حقوق بشر کردستان ایران اخبار دقیقی از سرنوشت فرزند خود کسب کند.

اینجا را بخوانید: ناصر علیزاده کجاست؟

توضیح: عکس، تزئینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب