روآن دیین: آنتی‌فا مروج فاشیسم است

  • ۴ سال قبل

با توجه به همکاری و هواداری پ.ک.ک و شاخه‌های آن با گروه آنتی‌فا از طریق انتشار اقدامات خشونت‌بار آنها و حمایت از این جنبش آمریکایی، دیدبان حقوق بشر کردستان ایران ترجمه مصاحبه زیر در مورد ماهیت آنتی‌فا را به خوانندگان تقدیم می‌کند.

روآن دیین، کارشناس سیاسی و مجری مشهور شبکه اسکای‌نیوز، طی مصاحبه‌ای در مورد «جنبش آنتی‌فا» در آمریکا می‌گوید: «عنوان این گروه در اصل از اول دو کلمه «آنتی» یعنی ضد و «فاشیسم» تشکیل شده و خودشان مدعی‌اند برای مبارزه با استبداد فاشیسم حاکم بر جامعه آمریکا مبارزه می‌کنند.

این کارشناس سیاسی در ادامه افزود: اما باید بگویم در عین حال که دولت آمریکا را مستبد می‌دانند خود این سازمان نیز رفتاری مستبدانه دارد. آنان دولت آمریکا را دولت ترویج خشونت و جنگ معرفی می‌کنند که فاشیسم را ترویج می‌کند. اما می‌دانیم اقدامات این سازمان آن را در ردیف خشن‌ترین سازمان‌های فاشیستی در دنیا قرار داده است. آنچه در شرایط کنونی می‌بینیم در اصل سقوط دموکراسی است.

آقای دیین خاطرنشان ساخت: «این جنبش در خیابان‌ها خشونت به خرج می‌دهد، همه جا را به آتش می‌کشد و اموال مردم را از بین می‌برد. از نژادپرست‌های آلمان و حتی پیروان لنین در شوروی سابق الگوبرداری می‌کند. ادامه این روند و به قدرت رسیدن جنبش آنتی‌فا به سقوط دولت و هرج و مرج منجر خواهد شد. آنتی‌فا با دیگر سازمان‌های خشونت‌طلب تفاوتی ندارد. برخلاف ادعای خود برای مبارزه علیه فاشیسم می‌بینیم که با مخفی کردن صورت خود دست به اقدامات فاشیستی می‌زنند. این جنبش، تروریستی است و هدفش از بین بردن آرامش جامعه. جالب این که در طی یک و دو دهه گذشته این جنبش بیشتر در شهرهای تحت کنترل دموکرات‌ها و محافل چپ تقویت شده است. مثلا مدعی‌اند خواهان حقوق سیاهان هستند اما در همان محل فعالیت‌شان بیشتر مقامات تا فرماندار همگی سیاه پوست‌اند. دراصل مردم را ترور می‌کنند و از مسائلی مانند قضیه جرج فلوید سواستفاده می‌نمایند».

این مجری شبکه اسکای نیوز افزود: «متاسفانه بسیاری از محافل علمی و دانشگاهی آمریکایی نیز در دام این گروه افتادند و آن را ضدفاشیست معرفی کردند؛ اما دراصل چنین نیست. مثلا می‌بینیم به صورت نمایشی سر ترامپ را از تنش جدا می‌کنند. این جنبش برای آینده آمریکا خطرناک است. این جنبش یک سناریوی خطرناک است که درواقع مردم را به جان هم می‌اندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب