در گفتگو با فاکس نیوز، رابین سینکاکس: باید منابع مالی تروریسم در غرب را هدف قرار داد

  • ۴ سال قبل

 رابین سینکاکس، کارشناس امور تروریسم در بنیاد هریتج، در گفتگویی کوتاه با بخش خبری زنده شبکه فاکس نیوز گروه‌های تروریستی در اروپا را تهدیدی جدی برای امنیت این قاره عنوان کرد و گفت: «تهدید گروه‌های تروریستی برای اروپا خیلی خیلی جدی است و این فقط محدود به کشورهایی خاص مثلا فرانسه انگلستان، اسپانیا یا آلمان نیست، بلکه تهدید فراگیر است. فکر می‌کنم زمان آن رسیده دولت‌های اروپایی در این زمینه اقدامی بسیار جدی به عمل بیاورند».

این کارشناس بنیاد هریتج با انتقاد از انفعال بیشتر کشورهای اروپایی در مقابله با تروریسم افزود: «برای این لازم است اقدامات ضدتروریستی بیشتری انجام دهند، به ویژه منابع مالی آنان را هدف قرار دهند. افرادی که برای امنیت ملی تهدید هستند به کشورشان استرداد کنیم. بیشترین کاری که اکنون انجام می‌شود بیشتر جنبه تئوریک دارد باید اقدام عملی انجام داد. باید ماهیت واقعی تروریسم در اروپا را خوب بشناسیم».

آقای سینکاکس بر ضرورت هدف قرار دادن منابع مالی گروه‌های تروریستی به عنوان عامل مهمی در کاهش شدید اقدامات آنها تاکید کرد و خواهان وضع قوانین جدی‌تر برای خشکاندن و یا به حداقل رساندن تامین مالی گروه‌های تروریستی در اروپا شد که برای اقدامات تروریستی علیه خود اروپا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب