اسد عبدالرحمان: پ.ک.ک. چهار بار روستای ما را ویران کرد

  • ۳ سال قبل

بر اثر درگیری‌های پ.ک.ک. و ارتش ترکیه در مناطق مرزی اقلیم کردستان با ترکیه، روستاهای مرزی زاخو زیان شدیدی دیده‌اند. در پی عملیات ارتش ترکیه در طی 3 ماه و 20 روز گذشته، 5 روستا در ناحیه باتیفا کاملا تخلیه شده‌اند و 20 روستا نیز به طور کامل اشغال شده‌اند.

اسد عبدالرحمن اهل روستای کشانه در این ناحیه از قربانیان این درگیری‌هاست و بر اثر حملات جنگنده‌های ترکیه زخمی شده است. آقای اسد عبدالرحمن طی مصاحبه‌ای می‌گوید:

“از سال 1991 پ.ک.ک. با استقرار در این منطقه امنیت و آرامش را از ما سلب کرده است. قبل از حضور پ.ک.ک. با دامداری، کشاورزی، زنبورداری و کاشت صیفی‌جات زندگی خیلی خوبی داشتیم. اما اکنون اوضاع کاملا فرق کرده و حتی جرات نمی‌کنیم به روستا برویم جه برسد به  زندگی کردن در آن.”

این شهروند کرد که قبلا پیشمرگه نیز بوده خطاب به پ.ک.ک. می‌گوید: “اگر واقعا می‌خواهید در حق کردها لطف کنید، بهترین گزینه این است، منطقه را ترک کنید تا مردم زندگی عادی خود را از سر بگیرند. باور کنید شما زندگی ما را به خطر انداخته‌اید.”

آقای اسد عبدالرحمن همچنین از حکومت اقلیم کردستان می‌خواهد با همکاری دولت مرکزی عراق و در چارچوب وظایف خود امنیت شهروندانش را تامین کند و برای این نیز با پ.ک.ک مقابله نماید. تاکنون بر اثر درگیری‌های پ.ک.ک. و ترکیه چهار بار روستای ما ویران شده، بازسازی کردیم باز هم این روند ادامه دارد.

مدیر ناحیه باتیفا، وابسته به حزب دموکرات کردستان (پارتی)، نیز در راستای تایید اظهارات اسد عبدالرحمن می‌گوید:

“بر اثر حملات ترکیه و درگیری‌های ارتش آن کشور با پ.ک.ک. تعداد زیادی از مردم در روستاها زیان مادی و گاهی جانی دیده‌اند و می‌بینند. مردم روستاهای مرزی نمی‌توانند به مزارع خود رسیدگی کنند و این سبب شده تا برای یافتن کار به شهر مراجعه کنند و این مشکلاتی برای شهر نیز ایجاد می‌کند.”

این در حالیست که آمارهای رسمی نشان می‌دهد تاکنون بیش از هزار روستا در اقلیم کردستان به خاطر حضور پ.ک.ک. تخلیه شده‌اند.

لینک فایل ویدیویی اظهارات آقای اسد عبدالرحمن:

https://www.youtube.com/watch?v=m4l0lsV1dRI&feature=emb_logo

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب