بهمن از ترس پژاک به دموکرات فرار کرد

  • ۱ سال قبل

بهمن قاسمی قلعه جوانی متولد سال ۱۳۷۴ شهرستان سقز از ترس پژاک به دموکرات پناه برد.

قبل از اینکه بهمن توسط دوستانش مورد فریب واقع شود مشغول به کار بود و کمک خرج خانواده هم بود، ولی متاسفانه توسط یک سری از دوستانش فریب داده شد و به عضویت پژاک در آمد.

خانواده بهمن نزدیک به ۱۴ ماه هیچ خبری از او نداشتند، تمام شهرها را زیر و رو کردند ولی خبری از او نبود تا اینکه خود بهمن با آنها تماس گرفت و اظهار داشت که توسط یکی از دوستانش و با استفاده از وعده‌های دروغین او را مجاب کرده بود که عضو پژاک شود اما زمانی که به عضویت آنها در آمده بود به دلیل یک سری ناسازگاری با هویت آن گروه پس از درگیری و زندانی کردنش تصمیم گرفته بودند او را به یکی از خطرناک ترین مناطق جنگی ترکیه بفرستند تا از دست او خلاص شوند اما خوشبختانه زمانی که به آنجا رسیده بود بلافاصله موفق به فرار شده بود.

بیش از دو دهه است که مرز‌های غربی کشور دستخوش ناآرامی‌هایی است که از جانب گروه‌های مسلح کُرد از جمله پ ک ک، پژاک، کومله، حزب دموکرات کردستان ایران و برخی دیگر ساطع می‌شود.

بار‌ها از طرق مختلف (کتبی، شفاهی، رسمی و غیر رسمی) مقامات وزارت امور خارجه کشورمان به مسئولین عراقی و البته مقامات محلی اقلیم کردستان آن کشور هشدار دادند که مرز‌های آن‌ها محل حضور گروه‌های مسلح ناقض امنیت ملی ایران نباشد.

مردم مناطق هم مرز با خاک اقلیم کردستان عراق از حضور و فعالیت‌های ناامن کننده عناصر این گروه‌ها به ستوه آمده اند، آن‌ها همواره در معرض از دست دادن و ناپدید شدن فرزندانشان توسط نیرو‌های وابسته به آن گروه‌ها هستند.

متاسفانه بهمن به دلیل شستشوی مغزی که توسط اعضای پژاک انجام شده بود می‌ترسید که به ایران برگردد به همین خاطر اشتباه دوم خودش را مرتکب شد و تصمیم گرفته بود که عضو حزب دموکرات شود. به گفته خود بهمن تا به الان هم با فلاکت زندگی می کند حتی گاهی نان شب را هم ندارد.

خانواده بهمن بسیار اصرار کردند که برگردد اما متاسفانه هنوز هم آن ترسی که پژاک در وجودش انداخته‌اند همچنان باقی مانده است.

در همین رابطه پدر بهمن در تماسی که با دیدبان داشت گفت: من واقعاً می‌خواهم پسرم برگردد؛ از تمامی سازمان ها و اداراتی که می‌توانند به بازگشت پسرم کمک کنند خواهش می کنم این لطف را از من پیرمرد دریغ نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب