پژاک پاسخ دهد؛ فراز بهنورد کجاست؟

  • ۲ سال قبل

خبرگزاری فرات وابسته به گروه تروریستی پ.ک.ک/ پژاک در ۲۹ می ۲۰۲۰ اعلام کرد در حمله هوایی چهارشنبه (۲۷ می ۲۰۲۰) جنگنده‌های ترکیه دو گریلا کشته شده‌اند که این اقدام، طبق ادعای پ.ک.ک/ پژاک با همکاری عناصر نفوذی ارتش و سازمان اطلاعات ترکیه صورت گرفته است.

دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، فارغ از مسائل سیاسی و نظامی و بدون توجه به دلایل جنگ ترکیه با پ.ک.ک، همان زمان این سوال را مطرح کرد که چرا باید نوجوانان کُرد ایرانی در جنگ پ.ک.ک و ترکیه کشته شوند؟ پ.ک.ک و پژاک چرا محل دفن این افراد را مشخص نمی‌کنند و اصولا چرا این نوجوانان باید اسلحه به دست بگیرند؟ چرا پ.ک.ک تعداد بی‌شماری کودک‌سرباز دارد؟

یکی از افراد کشته شده، نوجوان ایرانی به نام فراز بهنورد بود (اینجا را بخوانید)

 

 

خبرنگار دیدبان حقوق بشر کردستان ایران، هفته گذشته مصاحبه‌ای با برادر فراز انجام داد.

 

 

برادر وی تاکید کرد: «فراز بدون هیچ دلیل و خبر قبلی، یکباره منزل را ترک کرد، فراز که جوانی دبیرستانی بود و تمام زندگی‌اش در درس و مدرسه خلاصه می‌شد و هیچ سابقه و آگاهی نسبت به هیچ گروه مسلحی نداشت، توسط عناصر پژاک که بیشتر طعمه‌هایشان را در میان جوانان کم سن و سال و بدون آکاهی نسبت به این گروه هستند، ربوده شد».

 

 

وی افزود: «بعد از رفتن فراز، آن هم به صورت یک‌باره و بدون هیچ اطلاعی، ما مدت‌ها در پی او بودیم. تا اینکه خبر کشته شدن وی از طریق رسانه‌های پژاک را به ما اطلاع دادند. توضیح قانع‌کننده از پژاک نیز دریافت نکرده‌ایم. هنوز هم نمی‌دانیم برادرمن چرا کشته شده و اکنون کجا دفن شده است. از کجا معلوم که فراز زمانی که به ماهیت کذب این گروه پی برده و تصمیم به برکشت گرفته باشد و آنقدر اصرار کرده باشد، پژاک او را نکشته باشد؟ الان یک خانواده دیگر در عزای فرزند خود است. پ.ک.ک جواب مادر من را چه می‌دهد؟ این چه جنگی برای آزادی کردها است که فقط نوجوانان و جوانان ما را هدف گرفته است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب