400 روز تحصن و انتظار؛ 400 روز سانسور و وقاحت در فرات‌نیوز

  • ۴ سال قبل

پ.ک.ک کودکان را می‌رباید، فریب می‌دهد و به کشتن می‌دهد. در مقرهای پ.ک.ک، از یک نوجوان و کودک، یک تروریست ساخته می‌شوند، یک فرد مسلح و شبه‌نظامی که اسحله به دست دارد. این سرنوشت محتوم و قطعی همه اعضای پ.ک.ک است. البته اگر کسی خوش‌شانس باشد، زنده می‌ماند و بقیه عمر را در زندان سپری خواهد کرد. نوجوانان و جوانان کُرد اینگونه می‌میرند تا جمیل باییک و اوجالان و کاراییلان، نظریه‌پردازی کنند.

هیچ کس در صحت گزاره فوق، تردید ندارد!همه می‌دانند پ.ک.ک تضعیف شده است و دیگر توان عملیات تروریستی هم ندارد!

انتظار از یک گروه مسلح و البته تروریستی در این اوقات چیست؟ این است که این گروه به آبروی نداشته خود فکر کند و برای حفظ ظاهر هم که شده که دیگر کودکان را نرباید و آنها را به کشتن ندهد. و همچنین کودکان موجود در مقرهای خود را رها کند! در این مواقع، گروه و سران آن اگر اندکی عقل داشته باشند، باید احترام بیشتری برای شعور جامعه و منتقدان خود قائل باشد و اگر کودکی را فریب دادند و ربوده‌اند، برای بهبود نسبی وجهه خود، کودکان را آزاد کند. اما در این شرایط، پ.ک.ک چه می‌کند؟ ادامه لجاجت و نشان دادن ماهیت فرقه‌ای خود! 400 روز است مادران کودکان ربوده شده توسط پ.ک.ک، در مقابل دفتر حزب دموکراتیک خلق‌ها، تجمع کرده‌اند و خواهان آزادی کودکان خود هستند سرما و گرما و کرونا، باعث نشده آنها کوتاه بیایند. یک حزب سیاسی به عنوان حزب اقماری پ.ک.ک و سران آن، سکوت کرده‌اند، مادران و حس مادرانه آنها را به میت ترکیه منتسب نموده‌اند و یا صراحتا اقرار کردند که کودکان را آزاد نخواهند کرد. این امر یعنی چه؟ یعنی مسئولیت اجتماعی، وجهه سیاسی و مردمی و تصویر بیرونی یک گروه، برای سران پ.ک.ک مهم نیست. برای سران پ.ک.ک، مهم نیست مردم در مورد آنها چگونه فکر می‌کنند. چرا؟ چون تصویر بیرونی و مسئولیت اجتماعی، برای یک گروه مردمی و حزب واقعی، اهمیت دارد و نه یک گروه تروریستی مافیایی! همین واکنش و در واقع عدم واکنش پ.ک.ک، نشان از صحت اقدام این مادران و ماهیت تروریستی و فرقه‌ای این گروه دارد. اگر پ.ک.ک، به طور قانونی فعالیت می‌کرد، به جای کوهستان و غار، در شهر و روستا دفتر داشت، اگر دیکتاتوری در این گروه نبود و سران آن در انتخابات آزاد، انتخاب می‌شدند، وجهه بیرونی و جان نیروهایشان برای سران گروه اهمیت داشت. پ.ک.ک، همان اندک اعتبار خود را نیز در این 400 روز تحصن از دست داده است. حالا دیگر برای کسی آخرین نظرات بیمارگونه و «کپی-پیستی» اوجالان در باب کنفدرالیسم و آزادی و ماهیت بشر، اهمیت ندارد. برای اعضای پ.ک.ک، الان مهم این است چگونه در غار زنده بمانند و هدف پهپادهای ترکیه قرار نگیرند.

مساله مهم، اما واکنش خبرگزاری فرات وابسته به پ.ک.ک است. این خبرگزاری، کلاً روزه سکوت گرفته و این موارد را پوشش نمی‌دهد. این بازوی رسانه‌ای پ.ک.ک، بدتر از تروریست‌‌ها عمل کرده و اساس ماجرا را به هیچ انگاشته است. و در کمال پررویی مدعی حمایت از کردهاست! کُرد فقط اعضای پ.ک.ک هستند؟ کودکانی که پ.ک.ک ربوده و در مناطق مختلف به کشتن داده، انسان نبودند؟ گویی مادران و جان کودکان کُرد، برای پ.ک.ک و فرات ارزشی ندارند…. وقاحت پ.ک.ک، 40 سال است گریبان کردها را گرفته است؛ اما وقاحت خبرگزاری فرات، در این 400 روز به خوبی عیان شد…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب