ناامنی و ترور در خاورمیانه؛ نقش ابزاری پ.ک.ک

  • ۴ سال قبل

سالهاست که خاورمیانه در سایه تروریسم غربی و آمریکایی آرامش را به خود ندیده است. در کردستان نیز این موضوع بیشتر به چشم می‌خورد. در واقع گروه‌های فعال در کردستان، با نام‌های چپ و راست و لیبرال، همان ایدئولوژی نظام سرمایه‌داری را در منطقه رهبری می‌کنند. یکی از این واقعیت‌های اساسی در کردستان که نماینده غرب هستند، پ.ک.ک وشاخه‌های اقماری آن می‌باشند که سالهاست در منطقه و کردستان سعی در ایجاد ناامنی دارند.

ایجاد ناامنی، برنامه غرب در منطقه است تا خود به عنوان فرشته نجات وارد شود؛ با شعارهای دروغین حقوق بشر و آزادی و دموکراسی. در این میان گروه‌هایی نیز مانند پ.ک.ک جامعه را به نفع فرمانده اصلی یعنی آمریکا به تباهی کشانده است. در اصل پ.ک.ک و شاخه‌های اقماری آن ادعا دارند که آنها سوسیالیسم را پشت سر گذاشته و اسیر نظام سرمایه‌داری نیز نیستند و اکنون نیز بر دموکراتیک بودن جامعه تاکید دارند. اما غافل از اینکه خود آنها ساخته و پرداخته سرمایه‌داری هستند و الفاظ غربی و آمریکایی را دوباره تکرار می‌کنند. نظام و سیستمی که خود درگیر مشکلات داخلی باشد، نمی‌تواند آزادی را برای دیگران به ارمغان بیاورد. آنها که خود اسیر نظام امپریالیستی هستند، نمي‌توانند ادعای آزادی برای مردمی را داشته باشند که سالهاست در سایه تروریسم آنها روی خوش ندیده‌اند و چه بسا امتیازات قبلی را نیز از دست داده‌اند.

داعش نیز که خود ساخته اسراییل و آمریکا است، سعی کرد تا تاریخ و فرهنگ مردم را هدف قرار دهد تا از این طریق تاریخ منطقه را به تاراج ببرد. آنها تمامی اشیاء تاریخی را برای آمریکا به غارت بردند و با هراس‌افکنی و قتل‌عام سعی کردند بر مردم حکومت کنند. در موضوع خدمت به منافع آمریکا، میان پ.ک.ک و داعش تفاوتی وجود ندارد. و آنها برای منافع آمریکا به جنگ هم می‌رفتند.

من اعتقاد دارم دلیل وجود و جنگ آنها، نفت و تاراج آن است. پ.ک.ک و شاخه‌های اقماری آن هميشه در منطقه سعی کرده‌اند که نشان دهند مدافع حقوق بشر و دموکراسی هستند. اما در این مسیر، همواره زنان و کودکان و غیرنظامیان را مثلا در عفرین قربانی کردند. اکنون نیز که از ارزش ابزاری آنها، کاسته شده است سعی دارند با تاکتیک ترور و خشونت به عمر خود بیافزایند. عملیات انتحاری در مرز ایران و ترکیه، بخشی از این راهبرد است. در واقع باید به صراحت بگویم هرگاه پ.ک.ک و شاخه‌های اقماری آن در تنگنا قرار گرفته‌اند برای اثبات خود به ارباب اصلی و پیدا کردن راه حل برای دراز کردن طول عمر دست به عملیات نظامی و ترور و بمب‌گذاری زده‌اند.

در حالی که همه می‌دانیم پ.ک.ک در لیست گروه‌های تروریستی قرار گرفته است، اما این بار می‌خواهد با نام‌های جدید، تروریسم را در کردستان و منطقه توسعه دهد. هدف از تاسیس قسد و پژاک نیز همین است. اروپا، ساکت و میاندار اصلی آمریکا است. جنگ نیز به اقتصاد این کشور کمک می‌کند. اما سازمان‌های حقوق بشر ی نباید ساکت بمانند و باید از یوغ استعمار غربی رها شوند؛ حقایق را بگویند و به جنگ ترور بروند. آنها عملیات تروریستی پ.ک.ک در عفرین را باید پیگیری کنند. چرا که این نوع ترور بی معیار است و هیچ مرز و اخلاقی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب