علی باپیر: جنگ رسانه‌ای پارتی و یکتی خطرناک می‌شود

  • ۴ سال قبل

علی باپیر، رئیس جماعت اسلامی کردستان مشهور به کومل، طی فایلی ویدئویی به بررسی آخرین وضعیت حاکم بر اقلیم کردستان پرداخته و آن را بسیار نامساعد توصیف می‌کند. علی باپیر می‌گوید: “احساس وظیفه می‌کنم نسبت به وضعیت کنونی اقلیم کردستان هشدار دهم چون مردم دوست ندارند فضای دهه نود میلادی دوباره تکرار شود. اکنون در اقلیم کردستان دو حزب یعنی پارتی و یکتی حاکم هستند و بقیه در حاشیه‌اند. در دهه نود جنگ مسلحانه بین هر دو سبب بدبختی‌های فراوانی برای مردم شد اما امروز متاسفانه شاهد جنگ رسانه‌ای بین پارتی و یکتی هستیم و این از جنگ مسلحانه نیز خطرناک‌تر است.”

این سیاستمدار اسلامگرای اقلیم کردستان در ادامه می‌گوید:

“چرا باید جنگ کنید؟ مگر مردم به جنگ نیاز دارند؟ بهتر است به جای درگیری و جنگ به فکر معیشت مردم باشید. بهتر است با دولت مرکزی در بغداد همکاری کنید. فراموش نکنید ما بخشی از عراق هستیم و هر مصیبتی برای عراق بیاید برای ما نیز خواهد بود. چرا انرژی خود را صرف حضور در بغداد و همکاری با آن نمی‌کنید. می‌دانید حتی حقوق و پول از بغداد می‌آید. چرا به فکر زندگی مردم نیستید؟ در این بحران اقتصادی به جای درگیری و جنگ رسانه‌ای بیایید به هم کمک کنید و از احزاب و گروه‌های دیگر نیز بخواهید کمک کنند تا فکری به حال مردم کنند.”

در راستای اظهارات علی باپیر بایستی گفت اقلیم کردستان یک حکومت واحد ندارد و عملا دو اداره‌ای می‌باشد. دو حزب حاکم یعنی پارتی و یکتی با تکیه به پیشمرگه‌های مسلح خود را بر بقیه تحمیل می‌کنند و از چند دهه پیش تاکنون یکه‌تازسیاست کردهای عراق هستند و پول نفت را نیز بین خود تقسیم می‌نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب