آوارگان کُرد سوریه: حقوق بشر برای آمریکا ارزش ندارد

  • ۴ سال قبل

شبکه سی ان ان طی گزارشی در مورد آوارگان کرد شمال سوریه در شهر حسکه به بررسی وضعیت آنان پرداخته و اقدام آمریکا در مورد غیرنظامیان کرد را نقض حقوق آنان دانسته و می‌گوید آمریکا امنیت و زندگی تعداد زیادی از کردهای شمال سوریه به ویژه کردهای ساکن در خط مرزی با ترکیه را زیر پا گذاشت و اکنون این مردم در انتظار آینده‌ای نامعلوم هستند. سی ان ان در گزارش خود همچنین می‌گوید مردم قربانی درگیری‌های نیروی سوریه دموکراتیک و  ارتش ترکیه شدند و آمریکا نیز در این میان از انجام تعهدات خود شانه خالی کرد.

ابراهیم حسن، از کردهای سرکانیه که اکنون همراه خانواده خود در مدرسه‌ای در حسکه زندگی می‌کند، آمریکا و نیروی سوریه دموکراتیک را سرزنش می‌کند که شرایطی فراهم آوردند تا حملات ترکیه آنان را ناچار کرد خانه خود را رها کنند. او می‌گوید: همه چیزمان را غارت کردند. دیگر امیدی برای ما نمانده است. خانم فاطمه 31 ساله نیز با انتقاد شدید از عوامل ایجاد شرایط کنونی می‌گوید: ترکیه غیرنظامیان را علنا هدف قرار می‌داد و نیروی سوریه دموکراتیک نیز با اصرار بی‌مورد تامین امنیت را به نیروهای دولت مرکزی واگذار نمی‌کرد و اکنون ما قربانی این دو هستیم. تصور نمی‌کنم بتوانیم روزی به خانه خود برگردیم.

این دو شهروند سوری تاکید می‌کنند آمریکا، ترکیه و نیروی سوریه دموکراتیک با اقدامات خود ابتدایی‌ترین حقوق آنان یعنی حق زندگی در خانه خود را نیز از آنان گرفتند و تاریخ این جنایت را فراموش نخواهد کرد. آنان بدون توجه به قوانین و حقوق بین‌المللی محل زندگی ما را به نام منطقه امن، ناامن و اکنون به میدان جنگ تبدیل کرده‌اند.

گزارش از: منصور رضایی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب