یادداشت/پیروزی همدلی بر نفرت و تفرقه

  • ۴ سال قبل

در حالی که تبلیغات افراد و گروه‌های مروج خشونت و نفرت به ویژه پان‌ترکیست‌های خارج‌نشین علیه کردها به ویژه در استان آذربایجان غربی انجام می‌شد، شاهد حضور گسترده و به قول شبکه کردستان 24 “حماسی” کردها در انتخابات شهر اورمیه، موزائیک اقوام، شدیم.

گزارش‌های دیدبان حقوق بشر کردستان ایران به صورت میدانی از استان آذربایجان غربی حاکیست برخلاف تشویق خشونت‌طلبان پان‌ترکیست، انتخابات این استان در فضای بسیار آرام برگزار شد و حضور گسترده کردها برای مشارکت نیز سبب شد تا مروجان خشونت سکوت کنند. یکی دیگر از نکات مهم در این دوره از انتخابات حذف شدن دو نماینده مروج خشونت در دوره قبل بود که در افکار عمومی مردم اعم از کرد و ترک مطرود شدند.

این نشان می‌دهد جامعه به سوی افقی روشن حرکت می‌کند و رشد آگاهی در جامعه به سطحی رسیده که هر گونه پیام مروج خشونت مورد بی توجهی کامل مردم قرار می گیرد و بدین‌ترتیب این افراد به حاشیه رانده می‌شوند. آنان جایی در جامعه پیدا نمی‌کنند لذا در پشت فضای مجازی مخفی می‌شوند تا بتوانند با بروز تنفر کتبی و تصویری خود را تسکین دهند اما جامعه راه خود را می‌پیماید و مصداق ضرب المثل فارسی “کاروان می‌گذرد و …” است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب