کودک‌سربازان در پ.ک.ک و گروه‌های وابسته به آن (قسمت نهم)

  • ۴ سال قبل

به عضویت درآوردن کودکان توسط ی.پ.گ.

پ.ی.د. در کل و به عنوان یک قانون، کودکان را از طریق ربودن به عضویت در می‌آورد. گزارشی که در 11 فوریه  2018 منتشر شد، اظهارات کودکانی را نشان می‌دهد که از مقرهای ی.پ.گ. فرار کرده‌اند. یک پسر جوان 12 الی 14 ساله به زبان کردی می‌گوید به زور او را ربودند؛ اما پس از 12 روز توانست فرار  کند. او می‌گوید همه افرادی که در مقر دیده بود با زور آورده شده بودند. طبق اظهارات این شاهد، شبه‌نظامیان کودکان را با زور داخل ماشین می‌کنند و پس از وادار کردن به امضای یک فرم، یونیفرم به آنها می‌پوشانند.

یک پسر دیگر نیز می‌گوید شبه‌نظامیان به خانه‌شان آمدند اما علی‌رغم مقاومت پدرش او را با  زور بردند. همچنین یک پسر 16 ساله که توانست از مقرهای آموزشی ی.پ.گ. فرار کند، می‌گوید چون در برابر ربایندگان مقاومت کرد او را در گونی گذاشتند و به خط مقدم جنگ در مرز بردند  و تا آن زمان نمی‌دانست جنگ چیست. یک پسر 19 ساله نیز در همان ویدئو ظاهر می‌شود می‌گوید با زور به عضویت ی.پ.گ. در آورده شده است. وقتی به شبه‌نظامیان گفت تنها نان‌آور خانواده است، آنان گفتند از اعضای خانواده‌اش مراقبت خواهند کرد و گفتند از هر خانواده حداقل باید یک نفر خدمت کند.

در یک ویدئویی که خود پ.ک.ک منتشر کرد تا روحیه شبه‌نظامیان در عفرین را نشان دهد دو دختر کودک و اسلحه به دست و یک زن به عنوان فرمانده آنان دیده می‌شوند. یکی از دختران می‌گوید دفاع از عفرین سخت است. دختر دیگر نیز می‌گوید در دیرالزور علیه داعش جنگیده است.

اطلاعات مفصل در مورد حمرین عبدی وجود دارد که یکی از نخستین کودک‌سربازان ی.پ.گ. در سال 2014  بود و هنوز هم از سرنوشت او خبری در دست نیست. طبق گزارش شبکه حقوق بشر سوریه در ژانویه 2016، یک دختر 16 ساله به نام دلبر احمد در چهارم آوریل 2015 به زور به عضویت ی.پ.گ. در آورده شد و وسام علو در مصاحبه‌ای با این گروه گفت یک دختر 15 ساله مسلح در یک ایست بازرسی آنان را متوقف کرد و برگه هویتی آنان را کنترل نمود.

در یکم سپتامبر 2016 ویدئویی منتشر شد که طی آن شبه‌نظامیان ی.پ.گ. به یک دختر کودک نحوه تیراندازی با مسلسل را آموزش می دادند. طبق گزارش دیدبان کرد در ماه مه 2015 یک دختر 12 ساله به نام «فاطمه سلیم علی» ربوده و بدون رضایت والدینش به عضویت ی.پ.گ. در آورده شد. والدینش اعلام کردند دخترشان گم شده است(100). به علاوه، دیدبان کرد مشخصات 23 کودک را  منتشر کرد که به عضویت ی.پ.گ. در آورده شده‌اند(101).   

دیدبان حقوق بشر در گزارشی با عنوان «تحت حاکمیت کردها» می‌نویسد دختری 14 ساله به نام جامین صدیق احمد در چهارم نوامبر 2014 در الکهتتانیه توسط ی.پ.گ. ربوده شد. طبق این گزارش، اعضای ی.پ.گ به پدرش گفتند دخترش همراه صدها دختر و زن در راه قندیل می‌باشد و بهتر است او را فراموش کند.

همچنین، شواهد و قرائن استفاده این گروه از کودکان در حافظه دوربین‌هایی دیده شده است که در عملیات ترکیه در عفرین از مراکز وابسته به ی.پ.گ. کشف و ضبط شده‌اند. طبق این اسناد و عکس‌ها، سازمان تعداد زیادی کودکان 13 تا 17 ساله را به عضویت در آورده است. بعضی از عکس‌ها کودکان را مسلح به اسلحه آ.ک.-47 نشان می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب