پ.ک.ک؛ متخصص بی‌هویت کردن انسان‌ها برای اقدامات تروریستی

  • ۴ سال قبل

در فروردین 1399 گروه تروریستی پ.ک.ک، بار دیگر ماهیت ضد کُردی خود را نشان داد. در آن مقطع زمانی، پ.ک.ک، خط لوله گاز صادراتی ایران به ترکیه، را منفجر کرد و باعث آسیب به اقتصاد دو کشور شد. عوامل پ.ک.ک به صورت انتحاری (مانند تروریست‌های داعشی)، این اقدام را انجام دادند.

منابع خبری: انفجار خط لوله گاز ایران به ترکیه توسط ه.پ.گ صورت گرفته است

در آن منطقه جغرافیایی، به دلیل طولانی بودن فصل سرما، مردم مدت بیشتری به سیستم گرمایشی احتیاج دارند؛ مردمی که کُرد هستند، اما پ.ک.ک، فقط ادعای حمایت از کردها را دارد و در عمل، بیشترین قربانیان آن کردها هستند. اما چه شد که گروهی خود را منادی آزادی در کردستان توصیف می‌کرد، در نهایت به شیوه داعش، دست به اقدام زد؟

باید گفت پ.ک.ک، در بی‌هویت کردن انسان‌ها و ایجاد پوشش برای ماهیت تروریستی خود، سعی کرده اعضای خود را (که زنان و کودکان را نیز شامل می‌شوند) از هویت اصلی خود دور کرده و هویتی جدید در محیطی جدید به آنها بدهد. بعد از مدتی آن فرد که برسر دو راهی قرار گرفته، در مورد عضویت در فرقه پ.ک.ک دچار تردید جدی می‌شود. از طرفی از بازگشت بیم دارد و از سوی دیگر می‌داند اگر فرار کند پ.ک.ک او را به قتل خواهد رساند. در فرقه پ.ک.ک نیز، حضور و ادامه عضویت، یعنی کشته شدن!

خاطرات عضو جدا شده گروهک پ.ک.ک-۱۶/ زندگی در مقر پژاک

اعضا بعد از شست‌شوی مغزی، با شخصیت جدید نیز مشکل پیدا می‌کنند و دچار اختلالات روحی و روانی می‌شوند. گروه نیز به مشکلات روانی عضو خود توجه نمی‌کند تا او را درمان کند. لذا فرد به تکاپو می‌افتد و در نهایت وارد جنگ روانی با خود و مقصر دانستن خود می‌شود. در نتیجه، دچار بیماری‌های روحی و روانی شده و اقداماتی تروریستی، مانند انتحار، خودسوزی و اعتصاب غذا و حتی قتل بی‌گناهان از اعضای پ.ک.ک سر می‌زند. هدف اعضا نیز بازگشت به شخصیت اول است.

مغزشویی و بی‌هویت کردن انسان‌ها بزرگترین جنایت جنگی پ.ک.ک و شاخه‌های اقماری آن است. داعش با وعده بهشت و پ.ک.ک با وعده رسیدن به ازادی و رضایت اوجالان سعی می‌کنند انسان‌ها مخصوصا زنان و کودکان را به کارهای غیر انسانی وادار کنند. در مورد انفجار خط لوله گاز، پ.ک.ک، پذیرفت که سما کوچر از اعضای ه.پ.گ این اقدام تروریستی را انجام داده است. یکی از اعضای سابق پ.ک.ک، همان زمان به دیدبان گفت: «وی از لحاظ روانی سالم نبود و در محیط خانواده هم مشکلاتی داشت. این امر خود نشان می‌دهد که اعضای سالم به پ.ک.ک پیوسته‌اند، اما ساختار گروه آن‌ها را بیمار کرده است. شمار زیادی از زنان در گروه پ.ک.ک، بارها دست به خودسوزی زده‌اند و دلیل آن ساختار گروه، تجاوز به آنها و نیاز پ.ک.ک به کشته شدن نیروها است. سما کوچر، اولین و آخرین آنها نیست و نخواهد بود. من یقین دارم او حال مساعدی نداشته است. احتمالا بمب‌ها را به اجبار به بدن وی متصل کردند و وعده دادند با این اقدام، اوجالان، راضی خواهد شد. نام خانوادگی کوچر، نشان از کوچر یا همان کوچ کرده بودن خانواده وی است. آنها خانه و کاشانه‌ای مشخص ندارند و بیشتر از مناطق سیرت و ماردین ترکیه و قسمتی از شهر دیریک سوریه هستند. مردم این مناطق محروم، بیشتر به دامداری مشغول و بی‌سواد و احساساتی هستند».

 

لذا باید گفت که پ.ک.ک و شاخه‌های اقماری آن، دقیقا مهره‌های خود برای این برنامه‌ها را از همین گروه و از میان این کودکان انتخاب و آنها را وادار به خودکشی و منفجر کردن در میان مردم عادی می‌کنند. چندین بار این رفتارهای غیر انسانی از سوی پ.ک.ک را شاهد بودیم که از روی ناچاری و شکست به برنامه هایی اینچنین روی می‌آرود. سما کوچر چنان‌که در عکس نیز دیده می‌شود، سن کمی داشته و در زمان عضویت در پ.ک.ک، قطعا کودک‌سرباز بوده است. او تحت مغز‌شویی و بی‌هویت شدن قرار گرفته و شخصیت متزلزل وی، بهترین گزینه برای انجام عملیات انتحاری بوده است. بعد از انفجار، پ.ک.ک سعی کرد او را قهرمان نشان دهد و ادعا کرد که سی سرباز ترکیه کشته و پنج ماشین منفجر شده است. در حالی که مشخص شد افراد کشته شده‌، نیروهای اداری خط لوله صادراتی گاز بوده‌اند، نه نیروهای نظامی ترکیه! یعنی پ.ک.ک، مردم عادی کُرد را نیز هدف قرار داده است. چنانچه در منطقه باتمان نیز با کار گذاشتن، مین پنج نفر از جمله نماینده‌های حزب دموکراتیک خلق‌ها، توسط پ.ک.ک کشته شدند.

استفاده از زنان برای اقدامات تروریستی و خودسوزی، در حالی است که پ.ک.ک مدعی آزادی زنان از قیود مردانه بود. اما رهبران اصلی، مرد و متهم به تجاوز به اعضای زن هستند. فیلم منتشر شده از سما کوچر نیز نشان دهنده وضع وخیم روحی وی است. لذا باید گفت پ.ک.ک/ پژاک؛ همان داعشِ کُردی است… انتحار، تجاوز، تروریسم و… وجه مشترک آنها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب

مقالات

گزارش

مصاحبه

سراسر دنیا