پیش‌بینی آینده پ.ک.ک توسط یکی از اعضای سابق این گروه

  • ۴ سال قبل

یکی از اعضای سابق پ.ک.ک که پس از جدایی از این گروه، در شهر اربیل در اقلیم کردستان زندگی می‌کند، یادداشتی اختصاصی با موضوع «آینده پ.ک.ک» در اختیار دیدبان حقوق بشر کردستان ایران قرار داده است. این عضو سابق پ.ک.ک که به دلایل امنیتی مایل نیست نامش فاش شود، مدعی است در لیست ترور قندیل قرار دارد. موارد مطرح شده نظرات نویسنده و دیدبان صرفا بازتاب دهنده نظرات مختلف است.

سال نو با دروغ و فریب به رنگی دیگر از سوی پژاک، آغاز شد. این گروه مدعی شده مستقل است و آتش‌بس یکجانبه در نوروز اعلام کرده است و خود را مدافع حقوق بشر نشان می‌دهد. اما این ادعا، دروغی بیش نیست و در آینده نزدیک شاهد تلفات ناشی از این دروغ، چه انسانی و چه اجتماعی خواهیم بود. باید بدانیم که پژاک مستقل نیست و به دستور «ک‌ج‌ک» عمل می‌کند. اما ادعای عدم جنگ با ایران و آتش‌بس، به دلیل شرایط وخیم پ.ک.ک و پژاک انجام شده است. در واقع، این گروه، چاره‌ای جز این کار نداشته است. آتش‌بس، بستگی به شرایط فعلی و ملاقات انجام شده با اوجالان دارد. این گفته اوجالان که «با ايران زیاد وارد جنگ و دشمنی نشوید» سبب شده تا پژاک غیر مستقل، به دستور جمیل باییک، را به آجرا در آورد. زیرا جنگ با ایران، یعنی نابودی.

ایران به قانون بین‌المللی و مرزهای همسایه خود احترام می‌گذارد، در غیر این صورت، پژاک و قندیل نابود می‌شدند. اما تحولات منطقه نیز به سود پ.ک.ک نیست. در این اواخر در منطقه شاهد تحولات سیاسی و اقتصادی بودیم؛ از جمله جنگ روسیه و ترکیه و مسئله ادلب وآتش‌بس دو طرف و پیشروی سوریه در مناطق اشغال شده به دست عناصر ترکیه و آمریکا. همه می‌دانیم که ترکیه، سوریه را اشغال کرده و سوریه حق دارد تا اشغال‌گر را بيرون کند.

بااین پیشروی، سوریه بعد از ادلب به پشت حلب یعنی رقه و همچنین دیرالزور وحسکه و منبج وبعد کوبانی و سرکانی وبعد قامشلو خواهد رسید. ارتش کلاسیک سوریه با همراهی متحدان خود و مردمی که به اسد اعتماد دارند و از این جنگ و خونریزی و آوارگی که عاملان آن آشکار هستند، خسته‌ شده‌اند، می‌تواند دوباره امنیت را به کشور بازگرداند.

حال در این شرایط، آمریکا مجددا قصد سرمایه‌گذاری بر پ.ی.د و قسد دارد تا آنها را برای جنگ با ترکیه و حتی سوریه آماده کند. در همین راستا مظلوم عبدی از آزادی عفرین سخن می‌گفت و تحرکات دیپلماتیک او با کشورهای همسایه سوریه در منطقه مثل مصر را شاهد هستیم. دولت‌هایی مانند مصر و لیبی از نفوذ اخوانی ترکیه در منطقه بیم دارند؛ لیبی نیز اکنون شاهد حضور ارتش ترکیه است.

پس مصر و خلیفه حفتر در لیبی، با استفاده از مهره مقابل ترکیه یعنی پ.ک.ک و ی.پ.گ، قصد جنگ با ترکیه را را دارند. لذا شاهد هستیم که باز هم پ.ک.ک به ابزار تبدیل شده و منافع مردم کُرد را قربانی رقابت‌های منطقه‌ای کرده است. در اصل هم پ.ک.ک برای همین درست شده تا با پول و اسلحه برای برنامه‌های آمریکا و اسرائیل در منطقه کار کند و این شعارهای آمریکایی حمایت از کردها دروغ است.

از طرفی ما روزانه شاهد فرار عناصر از دام پ.ک.ک در سوریه و قندیل و ترکیه هستیم. این روند، افزایشی چشمگیر پیدا کرده و این فرارها نشان از دروغ پ.ک.ک به عناصر خود و فریب آنها دارد. در طول سال‌های جنگ در سوریه با داعش و در کوهستان قندیل با ترکیه، بیشترین عناصر و فرماندهان با تجربه پ.ک.ک/ ی.پ.گ کشته شدند و یا فرار کردند. اعضای ایرانی پ.ک.ک و ی.پ.گ بسیار کشته شده‌اند، زیرا گروه با همان سیاست دروغ «اعدامِ اعضا در صورت بازگشت» اعضای خود را تهدید می‌کنند تا فرار نکنند و به ایران بازنگردند.

در این اوضاع، پ.ک.ک با کمبود کادر نظامی و فرماندهی نیز روبرو است. نیروهای عادی ی.پ.گ/ پ.ک.ک در سوریه، مردمی بودند که مشکل مالی داشتند و برای پول سراغ جنگ رفتند. در در اصل آنها همان پیشمرگان پولی هستند که به خاطر پول و از روی ناچاری کار می‌کنند. آیا یک فرد عرب با شعار کُرد و کردستان ارتباطی دارد که عضو ی.پ.گ شده است؟ او این کار را برای پول و حل مسائل اقتصادی انجام داده است. لذا باید گفت در شرایط جنگی و کمبود نیرو است که پ.ک.ک و گروه‌های وابسته به آن مانند پژاک، که از لحاظ نظامی ضعیف شده‌اند، حرف از صلح و آتش‌بس به میان می‌آورند. اکنون که ی.پ.گ در سوریه، تحت فشار است و تاب جنگ در همه جبهه‌ها را ندارد، لازم است که عناصر بیشتری از پژاک را به سوریه و به مرگ بفرستند، چون در سوریه با کمبود نیروی انسانی و کادر روبه‌رو هستند و ایرانی‌ها در آنجا راه فرار ندارند. این آخرین کلمات و نفس‌های دروغین پ.ک.ک و این مژده خوبی برای مردم کُرد و منطقه است.

باید بگویم در اصل مرگ دو متحد آمریکا که برای منافع آمریکا با هم در جنگ هستند، يعنی ترکیه و پ.ک.ک در یکجا و یک زمان فرا رسیده و هردو با هم نابود خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب