پرستاران آمریکایی: اگر ماسک بزنیم اخراج می‌شویم

  • ۴ سال قبل

یک پرستار واحد بیماران کرونا در آمریکا می‌گوید از کار خود استعفا داده و دلیل آن را چنین اعلام کرد: «به ما گفتند دیگر ماسک ان.95 نداریم». این پرستار هشدار داد که اکنون پرستاران نمی‌توانند از خودشان محافظت کنند. همزمان با شیوع بیماری کرونا، گزارش‌های مربوط به نبود تجهیزات مناسب محافظتی پزشکی در آمریکا روز به روز بیشتر می‌شود. دولت ترامپ در طی دو ماه اخیر چین و ایران را به خاطر نحوه مقابله با کرونا تخطئه می‌کرد، اما کشور خود را هنوز برای مقابله شیوع گسترده این بیماری آماده نکرده است. آمریکا اکنون رکورد دنیا در شیوع کرونا را شکسته است.

در حالی که در آمریکا کمبود گسترده ماسک وجود دارد، یک پرستار منطقه شیکاگو می‌گوید با هزینه شخصی یک ماسک ان.95 را برای کار تهیه کرده است. اما اعلام کرد «بیمارستان می‌گوید مجاز نیست از آن ماسک حتی حین مراقبت از بیماران کرونایی در بخش استفاده کند». خانم ایماریس ورا، در ویدیویی در اینستاگرام در حالی که اشک می‌ریزد، توضیح داد «احساس کردم بهتر است دست از این کار بکشم». وی در ادامه افزود: «می‌خواستم کار کنم اما مدیر بیمارستان اجازه نداد با ماسک ان.95 خودم کار کنم». وی شرایط بیمارستان ویژه بیماران کرونایی را بسیار ناشایست توصیف کرد و افزود پرستاران در راهروها و حین ارائه گزارش ماسک نمی‌زنند. این پرستار می‌گوید بیمارستان ما را ناچار می‌کند ماسک‌هایی را دوباره بزنیم که پس از معاینه بیماران کرونایی در داخل کیسه‌های کاغذی قهوه‌ای قرار داده شده‌اند. من تلاش کردم تا خودم را ایمن نگه دارم. من شرایط اعضای خانواده را در نظر گرفتم چون برای آنها نیز خطرناک است و می‌دانم اگر بیمار شوم و به آنها منتقل کنم، به دستگاه ونتیلاتور دسترسی ندارند.

آمریکا رتبه اول کرونا

ورا در ویدیویی اینستاگرامی که دل هر انسانی را به درد می آورد اعلام کرد: «امروز کارم را ترک کردم. من در بخش بیماران کرونایی و آ.سی.یو. کار می کردم. هیچ یک از ما پرستاران ماسک نمی‌زنیم. کادر درمان حتی هنگامی که در راهرو به همدیگر گزارش می‌دهند ماسک جراحی نیز نمی‌زنند».

وی در ادامه افزود: «به مدیرم گفتم، خودم ماسک دارم اما وی اجازه نداد آن را بزنم. آن روز نیز با بیمار کرونایی سر و کار داشتم. اعلام کردم می‌دانم کمبود ماسک داریم. اما بگذارید از خودم محافظت کنم و احساس امنیت داشته باشم. خانواده دارم و نباید آنها را در معرض خطر قرار دهم. وضعیت طوری است که بهتر نمی‌شود. آمریکا آماده نیست و پرستاران نیز محافظت نمی‌شوند».

این پرستار در توضیحات ویدیو نوشت: «انتظار داشتم همه پرستاران و کادر پزشکی ماسک بزنند اما هیچ کدام ماسک نداشتند».

در همین حال دکتر آنتونی فاوسی، مسئول ارشد بیماری‌های عفونی آمریکا، می‌گوید کرونا خیلی خطرناک است و لازم است همه آمریکایی‌ها ماسک بزنند. گزارش‌های مشابه ورا کم نیست و یک پرستار در میسوری نیز استعفا داد، چون بیمارستان اجازه نداد لز ماسکی استفاده کند که با پول خود خریده بود. یک اتحادیه پرستاران در کالیفرنیا می‌گوید یک عضو کنسرسیوم بیمارستان تهدید کرد اگر پرستاری ماسک شخصی بزند آن فرد را اخراج خواهد کرد. یک پرستار در اوکلاهما می‌گوید چون ماسک زده بود اخراج شد.

در کل، بیمارستان‌ها در آمریکا به کادرپزشکی می‌گویند اگر در مورد کمبود تجهیزات محافظتی با رسانه‌ها حرف بزنند اخراج خواهند شد. آمریکا برای کرونا آماده نیست و کارکنان بیمارستان بهای آن را می‌پردازند.

همزمان با این شرایط نیز ترامپ همچنان علیه ایران توئیت می‌نویسد. شاید رئیس جمهور تصور می‌کند با این روش افکار عمومی را از تهدید جدی کرونا در داخل منحرف خواهد کرد. روسای جمهوری آمریکا مشهوراند به این که برای انحراف افکار عمومی دست به اقدامات نظامی می‌زنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب