وحشت در شمال شرقی سوریه: روسیه تهدید به ترک تل تمر می‌کند

  • ۴ سال قبل

ماه‌هاست که شاهد بازی موش و گربه هستیم که روسیه و ایالات متحده در شمال شرقی سوریه بازی می‌کنند.  سال گذشته، هنگامی که ایالات متحده منطقه و مردم کرد را ترک کرد تا ترکیه حمله کند، ارتش سوریه و توافق صلح روسیه و ترکیه بود که کردها را نجات داد.

ایالات متحده، با احساس خطر از این معامله، تصمیم گرفت در منطقه بماند، تا از نفوذ بیش از حد روسیه در مناطق مرزی سوریه و مناطق نفتی جلوگیری کند. پس از این، شورای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها ترجیح داد با یک شرکت آمریکایی برای فروش غیرقانونی نفت سوریه معامله کند.

شبه نظامیان كرد تحت فشار آمریکا از واگذاری پستهای نظامی قول داده شده به ناجی خود، روسها امتناع ورزیده بودند. ارتش آمریكا همچنین در این هفته خودروهای زرهی كوچك خود ،با اسم  «بردلی‌ها» ، را به منطقه بازگردانده است. این به وضوح نشان می‌دهد که ایالات متحده در حال ایجاد نیروست.

 

روس‌ها که از بدقولی کردها عصبانی هستند، به نیروی سوریه دموکراتیک اعلام کرده‌اند از پایگاههای خود در تل تمر که از سال 2019 در خط مقدم نیروهای تحت رهبری ترکیه قرار دارد، عقب نشینی خواهند کرد. این امر باعث می‌شود که مردم کرد در معرض حمله دیگری توسط ترکیه قرار گیرند.  شایعات  حاکیست روسیه و ترکیه ممکن است به توافق رسیده باشند روسیه مناطق تحت کنترل کردها را برای ترکیه رها کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب