تحلیل غلط انجمن میهنی از کردستان سوریه

  • ۴ سال قبل

انجمن میهنی کردهای سوریه مشهور به (ENKS) وابسته به حزب دموکرات کردستان به رهبری مسعود بارزانی می‌گوید پس از توافق با اوپوزیسیون سوریه در استانبول معتقد است اوضاع کردستان سوریه به سوی آرامش خواهد رفت. این تحلیل انجمن میهنی به چد دلیل غلط است:

-آنچه اوپوزیسیون سوریه خوانده می‌شود از سال 2011 تاکنون یکی از عوامل اصلی ویرانی، آوارگی، کشتار در کردستان سوریه بوده و است. مردم کرد هنوز کشتارهای گروه‌های مسلح عضو این اوپوزیسیون را فراموش نکرده‌اند و جنایات آنها هنوز هم در عفرین، سرکانیه و گرسپی ادامه دارد.

-انجمن میهنی در محلی به این “توافق” رسیده که کانون هدایت کشتار، ویرانی و آوارگی برای کردها بوده و است یعنی ترکیه. این اظهار نظر انجمن میهنی نشان می‌دهد از تاریخ کردها به ویژه تاریخ معاصر بی‌خبر است و با سیاست ترکیه علیه کردها آشنا نیست. آنچه با حمایت ترکیه در عفرین و دیگر شهرهای کردستان سوریه می‌گذرد در هیچ قاموسی نمی گنجد. جالب این که انجمن میهنی هرگز حتی بیانیه‌ای نیز در محکومیت جنایات ترکیه علیه کردهای سوریه منتشر نکرد.

-انجمن میهنی که استقلال ندارد و توسط بارزانی و ترکیه هدایت می‌شود اکنون به دستور بارزانی تلاش می‌کند تا کمی دل تَودَم را به دست بیاورد و با وارد کردن نیروی پیشمرگه روژ به کردستان سوریه در سهم احتمالی قدرت و پول در آنجا در آینده احتمالی شریک شود لذا از محکوم کردن اقدامات جنایی تودم علیه غیرنظامیان خودداری کرده و به غلط نوید می‌دهد آرامش در راه است! نادیده گرفتن جنایات ناشی از حضور گروههای مسلح وابسته به پ ک ک و جنایات آنها علیه مردم غیرنظامی از جمله علیه اعضای خود انجمن میهنی که هنوز در زندان های پ.ی.د هستند، مخاطبان کرد را به تعجب وادار می‌کند! اگر انجمن میهنی استقلال عمل داشت و واقعا به دنبال منافع مردم بود بایستی با پیشمرگه روژ با ی.پ.گ. وارد جنگ می‌شد و آنها را از کردستان سوریه بیرون می‌کرد. در این صورت هم مردم آزاد می‌شدند هم کشورهای منطقه به آن کمک می‌کردند. راه نجات مردم در بیرون کردن ی.پ.گ. است نه امضای کاغذ پاره‌ها در استانبول. نباید اجازه داد حقوق مردم کرد در سوریه بیش از این نقض شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب