اعزام جنگجویان پ.ک.ک. به ارمنستان

  • ۳ سال قبل

سایت عربی 21 مطلبی با عنوان «چرا پ.ک.ک نیرو به ناگورنو قره باغ اعزام کرده» منتشر نموده و می‌نویسد با افزایش تنش و درگیری میان ارمنستان و آذربایجان بر سر منطقه که دومی مورد حمایت کامل آنکارا است و در عین حال پ.ک.ک بخشی از اعضای مسلح خود را به این منطقه اعزام کرده که اکثرا کردهای ایزدی هستند و تعداد زیادی اصالتا ساکن ارمنستان و آذربایجان بوده و قبلا با پ.ک.ک ارتباط برقرار کرده اند و اکنون با هدف تمرین و آموزش به نیروهای محلی ارمنستان به آن منطقه رفته و در تنش و کشمکش کاملا از ارمنستان حمایت می کند و علیه آذربایجان و ترکیه ایستاده است.

جمعیت ارمنستان سه میلیون نفر است. مطمئنا بدون حمایت کشورها و گروهها قادر به مقابله با آذربایجان نخواهد بود که هم از لحاظ انسانی و هم تعداد سربازان و نیرو و سلاح توانایی بیشتری نسبت به ارمنستان دارد، به همین علت حامیان ارمنستان حمایت دست به کار شده‌اند و سلاح و نیرو به آن کشور می فرستند تا نیرو و توانایی ایروان در مقابل آذربایجان بیشتر و تقویت شود.

جنگ و تنش ناگورنو و قره باغ به هیچ عنوان جنگی آذربایجان و ارمنستان به تنهایی نست، بلکه هر یک از کشورهای روسیه و آمریکا و فرانسه از ارمنستان حمایت می‌کند، تا علیه آذربایجان و ترکیه ایستادگی کند و دروازه‌ای که ترکیه درصدد است برای انتقال گاز آذربایجان و تاسیس لوله گاز از آن استفاده کند تحت کنترل ارمنستان قرار می‌گیرد و این خیال ترکیه را از بین می‌‌برد به طوری که ارمنستان با تمام راهکارها علیه این است که ترکیه دروازه و جای پای در قفقاز داشته باشد و آذربایجان هم پیمانش را به مرزهای خود برساند.

پ.ک.ک. تاکنون 200  عضو مسلح به منطقه اعزام کرده که اکثریت آن کردهای ایزدی هستند

تاکنون نزدیک به 200 عضو مسلح پ.ک.ک به ناگورنو قره باغ اعزام شده‌اند و اکثرشان کرد ایزدی هستند چون اکثریت کردهای ایزدی در ارمنستان و آذربایجان زندگی می‌کنند و پ.ک.ک درصدد است تمامی آنها را آموزش دهد و سازماندهی کند تا از ارمنستان حمایت کنند و در مقابل آذربایجان و ترکیه بایستند.

طبق گزارش‌ها پ.ک.ک چندین سال است تمام فعالیت ها و اکثر سلاح و مایحتاجش را در منطقه از  ارمنستان تامین می‌کند و 14 پایگاه در ایروان پایتخت ارمنستان دارد و در کل 21 مقر در سراسر ارمنستان تاسیس کرده و آشکارا فعالیت می‌کند.

تاکنون هدف پ.ک.ک از این کار مشخص نیست و با اعزام افراد مسلح برای حمایت از ارمنستان می‌خواهد کمک‌هایی که ارمنستان به آن کرده به عنوان دین ادا کند یا اینکه تنها به خاطر ضدیت با ترکیه این کار را می‌کند، تمامی احتمالات وجود دارند اما نزدیکترین‌شان اینست که پ.ک.ک درصدد است بر کردهای آن کشور هم سیطره داشته باشد و در راستای اهداف خود بکار بگیرد.

اکنون ارمنستان بیشتر از هر زمانی به کمک احتیاج دارد و اخیرا نیروهای ویژه که در آلمان تمرین و آموزش شده‌اند با چند هواپیمای نظامی به سمت ایروان بازگردانده شده‌اند. پس از آنکه ترکیه متوجه شد، راه هواپیماهای جنگی آلمان را گرفت که از آسمان ترکیه پرواز می‌‌کردند و به ایروان می رفتند، لذا هواپیماها ناچار شدند راهی دورتر را در پیش بگیرند و از آسمان روسیه و گرجستان خود را به ارمنستان برسانند و آن نیروهای ارمنی که در آلمان آموزش دیده و تمرین کرده‌اند را به کشورشان بازگرداند و برای جنگ و کشمکش با آذربایجان آماده کند.

هدف از حمایت ارمنستان علیه آذربایجان و ترکیه علی‌رغم اینکه از لحاظ سلاح و مهمات، آلمان چندین چندین هواپیما لوازم نظامی و مهمات و سلاح به آنجا ارسال کرده و روسیه و آمریکا و فرانسه هم مخفیانه حمایت می‌کنند و درصدند ترکیه را در تله بیندازند و در نهایت مرزهای کنونی ترکیه را رد کنند و از ناگورنو و قره باغ درسی به ترکیه و آذربایجان بدهند که درصدد احیای ملی گرایی و نژادپرستی هستند، چون آذربایجان اکثر ساکنینش ترک هستند و خاک ترکیه در ذهنشان متصور است که اینگونه ارمنستان کاملا از نقشه جهانی حذف خواهد شد.

هرطور باشد، تنش بیشتر به جای اینکه کشمکش و تنش میان دو دولت باشد، جنگی قراردادی در راستای منافع ابرقدرت هاست در منطقه، به علت اینکه قفقاظ هم بسان خاورمیانه دارای جغرافیایی متشنج است و اکثر گروههای ملی و قومی مختلف در آن به سر می برند، لذا تعیین تکلیف گروهها در قالب دو جبهه جنگ احتیاج به زمان دارد و همه هم چشم به موضع گرجستان دوخته‌اند اما تفلیس تاکنون سکوت کرده و تکلیف و موضع خود را در قالب جبهه طرفین نهایی نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کُردی

آخرین مطالب